7 Motive pentru a folosi webinarul ca instrument de marketing si vanzari

Webinariile au devenit instrumente de vanzare extrem de populare si utilizate in ultimii ani, in principal pentru ca sunt foarte eficiente si conduc mult mai usor la conversia participantilor inregistrati in cumparatori.

Preluind modelul teleseminarelor, un webinar reprezinta cel mai simplu mod de a livra continut si de a interactiona in timp real cu un numar mare de persoane. Acest lucru face ca printr-o platforma de webinar sa poata fi vandute mai multe produse si servicii, in special, cele cu un pret mai ridicat.

Pentru ca in Romania acest instrument nu este inca folosit decat intr-un ritm foarte scazut, m-am gandit sa prezint mai jos 7 motive pentru care fiecare trainer, coach sau companie ar trebui sa foloseasca webinarul.

Pentru ca, sa fim sinceri, obiectivul principal al oricarei activitati in domeniul online este acela de a creste baza de date a potentialilor cumparatori pe care sa ii convertim in clienti permanenti si fideli. Si de ce nu, ambasadori ai brandului nostru, al produselor sau/si serviciilor noastre.

7 motive pentru care fiecare trainer, coach sau companie ar trebui sa foloseasca webinarul ca instrument de promovare si vanzare a produselor si/sau serviciilor

MOTIVUL #1. Iti permite sa te adresezi unui număr extrem de mare de oameni care pot să aibă acces simultan la informație ta din confortul propriei case, oriunde s-ar afla aceasta si oricand. Se elimina astfel, barierele constituite de distanta si de timp.

De asemeni, un webinar il .  Astfel, prezentarile tale de vanzare pot fi urmarite in orice colt al lumii.

MOTIVUL #2. Iti ofera ocazia de a livra informatii de o valoare nepretuita care are capacitatea de a-ti creste autoritatea si credibilitatea in domeniul in care activezi.

Acesta este motivul  principal pentru care din ce in ce mai multe afaceri pun folosirea acestui instrument de marketing si vanzare pe primul loc. Daca prezentarea este facuta intr-un mod atractiv si placut poti mentine atentia si angajamentul audientei pentru mai mult timp, nu doar pentru max. o ora cat este recomandat.

MOTIVUL #3. Iti ofera ocazia de a crea interactivitate. Participantii pot participa efectiv prin intrebari si raspunsuri astfel ca poti afla in timp real care sunt „framantarile” si nevoile adevarate ale clientilor sau ale potentiallor tai clienti.

Cel mai important lucru de retinut dintre toate este ca webinariile au fost concepute pentru a crea o punte de incredere si a stabili o legatura umana cu clientii si potentialii clienti pentru ca in cele din urma acestea sa se finalizeze cu vanzari de produse sau servicii.

MOTIVUL #3. Te pozitioneaza ca expert in domeniul tau.
„Sa fac un webinar gratuit? Cui ii pasa?” – iti vei spune. Ei bine, audientei tale, ii pasa! Insa, faptul ca este un webinar gratuit nu inseamna ca tu nu trebuie sa te pregatesti si sa livrezi continut de foarte buna calitate. Pentru ca participantul iti pune la dispozitie cea mai valoroasa resursa a sa: TIMPUL. Si daca esti pregatit iar continutul tau este unul de calitate, va fi un profit de ambele parti. In plus, pentru a se participa la webinarul tau, omul trebuie sa se inregistreze, sa isi fixeze data in calendar, sa isi planifice timpul astfel incat sa fie la timp in fata calculatorului dupa care sa iti ofere timpul. Toate aceste lucruri te pozitioneaza ca si un expert chiar  MAI INAINTE de a livra ceva!

MOTIVUL #4. Poti face vanzari usor pentru ca omul cumpara omul, nu produsul sau serviciul.
Am vazut multe webinarii in care cei care le sustineau cautau sa educe audienta dupa care incercau sa vanda ceva. Am urmarit si webinarii in care organizatorii si educau dar si vandeau, in acelasi timp.

Continutul livrat intr-un webinar ar trebui sa fie structurat pe studii de caz concrete, pe indepartarea obiectiilor si pe livrarea a mai mult decat s-a promis. Continutul prezentarii ar trebui sa invete audienta acel CEVA  de care audienta are nevoie. Iar acel „CEVA” este produsul sau serviciul tau care le poate rezolva anumite nevoi.

Ca si in cazul vanzarilor clasice sau prin telefon pana in cele mai marunte detalii de profesionisti in sustinerea de webinarii, care, in cazul in care sunt urmate fara abatere conduc mereu la conversii mari in vanzari.

MOTIVUL #5. Organizarea unui webinar nu necesita anumite cunostinte tehnice deosebite, costuri ridicate sau deplasarea in anumite locatii (decat daca  doresti tu asta!)

Poti organiza un webinar din biroul sau din confortul casei tale simplu şi fara efort, de pe pc sau laptop: nu este nevoie sa instezi nici un program, ai nevoie doar de o platforma pentru webinarii, de o conexiune buna la Internet, o camera video şi de boxe sau căşti (VOIP). Daca ai anumite retineri in a-ti arata fata (desi „da bine” daca cel care te asculta te si vede) – poti face o prezentare cap-coada in Power Point.

MOTIVUL #6 Iti poti creste mereu baza de date cu potentiali clienti din intraga lume.
„Sangele” oricarei afaceri il reprezinta clientii. Activul principal al unei afaceri il reprezinta clientii fideli care cumpara in mod repetat, insa, atat timp cat exista un „izvor” care poate oferi mereu potentiali clienti noi, acea afacere nu va fi niciodata in pierdere. Dimpotriva!

Din nefericire, cei mai multi owneri, cele mai multe companii nu dispun de sales funnel-uri strategic facute care sa includa webinarul. Iar webinarul este cea mai actuala metoda de a „atrage atentia”, de a genera noi potentiali clienti care, in cele din urma sa fie convertiti in cumparatori, iar ulterior, prin procesele de follow-up in clienti fideli. Ceea ce inseamna mai multi bani si mai mult profit!

MOTIVUL #7. Poti accelera procesul de vanzari astfel incat sa obtii un ROI mai rapid
Fara a ne imbata cu apa rece, trebuie sa recunoastem cu totii ca veniturile si profitul sunt cele care determina cresterea si dezvoltarea unei afaceri. Cashflow-ul este cel care asigura cresterea sau moartea unei afaceri.Astfel ca, cu cat castigi un potential client si il convertesti mai rapid in cumparator cu atat este mai bine pentru tine si pentru profitul tau.

In acest sens, webinariile sunt instrumente care pot cu adevarat sa accelereze acest proces.

De ce?

Pentru ca printr-un webinar un potential client este insotit pas cu pas, prin toti pasii unui sales funnel: inregistrare si confirmarea inscrierii, construirea increderii prin livrarea de continut pliat pe nevoile sale si prin interactivitate si indepartarea obiectiilor in timp foarte scurt.

Si ca sa vorbim putin si pe cifra, concret, daca ar fi sa investesti 100 euro pentru  organizarea unui webinar in care vrei sa vinzi un produs in valoare de 200 euro, iar la finalul acestuia din 100 de participanti ai vandut doar un singur produs (cel mai pesimist scenariu!), ti-ai scos investitia, ai iesit si pe profit, dar mai ales, ai la dispozitie alti 99 de potentiali clienti interesati de domeniul tau. Ii poti converti si pe acestia in cumparatori cu o strategie de follow-up care sa continue livrarea de continut valoros si oferte repetate.

In final, cred ca ai prins ideea … 

Webinariile sun instrumente puternice si cu siguranta ca exista mai mult de 7 motive pentru a incepe sa le folosesti (daca nu le ai deja integrate in strategia ta si le folosesti deja!) Imi doresc ca aceasta insiruire de motive  sa te inspire sa le folosesti cat mai des in promovarea si vanzarea produselor sau serviciilor tale indiferent de scopul urmarit sau de strategia pe care ti-o propui: training si educare, cresterea bazei de date si de potentiali clienti. vanzari sau popularizarea brandului si a afacerii.

Ideea acestui articol este aceea ca lasand la o parte orice dezavantaj (daca exista vreunul) potentialul pe care il are folosirea acestui instrument, webinarul, este urias!

 

Daca stii si tu alte motive pentru care este recomandata folosirea webinarului ca instrument de marketing si vanzari te rog sa le scrii in casuta de comentarii.

Multumesc!

 

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: