Vrei să vinzi și/sau să cumperi pe/de pe Facebook? De-acum se poate..
În urmă cu câteva zile, Facebook a lansat în România o nouă piaţă de vânzări online, care poate fi accesată de pe contul de Facebook al fiecărui utilizator.
Astfel, apare o mare oportunitate, dar și o concurenţă puternică pentru site-urile de anunţuri.
Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la observarea unui comportament aproape traditional în rândul utilizatorilor: vânzarea şi cumpărarea pe Facebook este o activitate care a început în Facebook Groups şi s-a dezvoltat în mod considerabil.
More...
Peste 550 de milioane de oameni din întreaga lume accesează, în fiecare lună, grupuri dedicate vânzării şi cumpărării – de la familii ce locuiesc în acelaşi cartier, până la colecţionari de pe toate continentele.
Potrivit reprezentanţilor rețelei de socializare, această piaţă este o alternativă la paginile de vânzări şi cumpărări online. Această platformă funcţionează deja în alte 25 de ţări şi este dedicată utilizatorilor obişnuiţi sau celor cu afaceri mici.
Profilurile de Facebook ale persoanelor care vând sau cumpără diverse lucruri pot fi consultate, la fel ca şi prietenii comuni, iar acest lucru oferă o mai mare siguranţă, potrivit Facebook. Plata se poate face online sau direct la vânzător.
Ce are Marketplace de oferit utilizatorilor săi?
• O experienţă plăcută – profilele publice ale cumpărătorilor şi vânzătorilor pot fi cu uşurinţă consultate, la fel şi prietenii comuni sau data la care a fost creat contul de Facebook.
• Idei inspirate ─ în baza informaţiilor publice, Facebook poate arăta produse potrivite preocupărilor utilizatorilor, disponibile la nivel local, astfel încât articolele dorite să fie cât mai uşor de găsit.
• Accesibilitate – articolele oferite spre vânzare pot fi postate în doar câţiva paşi, sau informaţiile existente într-un grup dedicat vânzării şi cumpărării pot fi distribuite, cei interesaţi putând interacţiona direct pe Facebook.
• Modalităţi de plată diferite – cash sau de la persoană la persoană
Transparenţa şi siguranţa sunt principalele avantaje ale Marketplace, unde atât vânzătorul cât şi potenţialul cumpărător interacţionează folosindu-şi profilul de Facebook. În plus, orice suspiciune legată de un produs poate fi raportată de către utilizatori, urmând ca echipa Facebook să verifice situaţia şi să elimine conţinutul nepotrivit.
Câteva date cheie despre Facebook Marketplace, la nivel global:
• Top 3 categorii de produse: vehicule, articole de mobilier, electronice şi calculatoare
• Top 3 oraşe din afara SUA: Santiago, Chile; Mexico City, Mexic; Londra, Marea Britanie
• 18 milioane de articole noi au fost scoase la vânzare prin Marketplace în Statele Unite ale Americii, în luna mai 2017
Ca idee a impactului Facebook Marketplace, din ianuarie 2017, volumul căutărilor în Marketplace s-a triplat la nivel global iar numărul conversaţiilor unice purtate între un potenţial cumpărător şi un vânzător prin intermediul Marketplace a crescut cu 77%, de la lansarea platforme
Există, de asemeni, și posibilitatea de a deveni Partener de afaceri cu Facebook, mai ales în domeniul Automotive sa Imobiliare...
Tu ce părere ai despre această poartă deschisă tuturor utilizatorilor?
Sursa: www.facebook.com/marketplace