Cele mai importante abilități căutate de antreprenori la angajații lor sunt învățarea activă, buna exprimare orală și noțiuni de folosire a calculatorului. Opt din zece antreprenori consideră că este foarte important ca angajații să se instruiască la locul de muncă, iar două treimi consideră că firmele se pot adapta la schimbările care vor influența locul de muncă al viitorului doar prin investiții în proprii angajați.
Doi din trei antreprenori (68% din respondenți) cred că investiția în readaptarea și dezvoltarea abilitaților angajaților la cerințele viitorului este cea mai eficientă strategie pentru a avea succes. Alte strategii menționate de oamenii de afaceri sunt ucenicia și programele de internship (64%) sau mobilitatea și rotația angajaților (60% din respondenți), relevă un nou studiu legat de analiza impactului factorilor disruptivi asupra pietei muncii si asupra nevoilor de dezvoltare a abilitatilor si competentelor personalului din companiile din Romania, realizat la nivelul întregii țări de Business Days, cea mai mare platforma de business networking din România.
Antreprenorii chestionați cred că principalele domenii în care ar investi în creșterea competențelor și dezvoltarea abilitaților pentru echipa din subordine ar fi comunicarea verbală (36% din răspunsuri), creativitatea (32%) și inteligența emoțională a angajaților (31%).
Potrivit studiului, principalele abilități pe care le caută antreprenorii la o persoană pe care doresc să o angajeze este învățarea activă, exprimarea orală și abilitatea de a folosi calculatorul și internetul. Creativitatea este al patrulea criteriu pe baza căruia antreprenorii își selectează viitori angajați. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 280 de antreprenori (30%), top manageri (20%), manageri de departament (5%) si HR manageri (45%) din întreaga tara si din domenii diverse.
Potrivit studiului menționat, principalele bariere de care se lovesc antreprenorii în implementarea strategiei potrivite sunt constrângerile de resurse (26% din respondenți) și faptul că strategia de resurse umane nu este aliniată la strategia de inovare (18% din respondenți).
Modalitățile preferate de dezvoltare a abilitaților și competențelor pentru oamenii din organizație sunt învățarea la locul de muncă (82% din respondenți), organizarea de traininguri pentru echipă cu traineri externi (68% din răspunsuri) sau cu traineri profesioniști (61% din respondenți). Principalele probleme ale afacerilor unde antreprenorii cred că i-ar ajuta sfaturi, idei și sugestii pentru îmbunătățirea performanței afacerii lor sunt managementul performanței în organizație (57% din răspunsuri), gestionarea timpului (43%) și leadership și coordonarea echipei (39%).
Schimbările aduse de noile tehnologii pe piața muncii vor influența decisiv afacerile autohtone, cred antreprenorii chestionați. Pe termen scurt, cel mai important factor în opinia lor este creșterea inadaptabilității tinerilor la schimbările de pe piața muncii. Pe termen mediu și lung cei mai importanți factori sunt dezvoltarea clasei de mijloc și schimbările climatice.
Evenimentul toamnei în materie de antreprenoriat, leadership si dezvoltarea afacerii, CEE Entrepreneurship Summit 2016, se va desfășura în acest an pe 3 planuri:
Ediția de la București aduce oamenilor de afaceri, ca și noutate, sesiunile speciale. Acestea sunt o serie de manifestări organizate în colaborare cu experti ai World Economic Forum, care vor trata teme privind tendințele viitorului, precum și subiecte de impact sau importante din pespectiva schimbărilor pe care le pot genera la nivel de societate și economie.
Înscrierile la evenimentul CEE Entrepreneurship Summit au început, iar până în data de 30 septembrie este perioada early-bird, cu 15% reducere la toate tipurile de acces.
Evenimentul este susținut de: Raiffeisen Leasing, EY, Fan Courier, UniCredit Bank, Rogalski Damaschin, Profit Point, Zitec, Chivas, Regina Maria, Bonduelle, MedLife, Heineken, Vector Watch, Canon, Asus, Amprenta ș.a.
Printre partenerii media ai evenimentului se numără AISUCCES.ro, România Liberă, Europa FM, 9am News, Mass Media Consulting, Jurnalul de Afaceri, Business24, Ziare.com, Transilvania Business, IQ Ads, Smark, Zelist Monitor, Softlead, Garajul de PR, Avocat.net, Chic-Elite.ro, Academia Cațavencu, Ordinea Zilei, Business Cover, Foodnews, Editura Amaltea, Inspire, EconomiaOnline.ro, Piața Financiară, ANIS, Clustero, Buticul de Inspirație by Dana Tudor.
Despre Business Days
Business Days este o platformă de comunicare, informare, schimb de idei, educare și generare de oportunități pentru mediul de business din România. Business Days este formată dintr-o serie de proiecte și platforme de comunicare dintre care menționăm: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Aplicatia MeetMe, Evenimentele Business Days sunt considerate de participanți, parteneri și speakeri drept cele mai mari, mai relevante și de impact evenimente de business din România și din estul Europei. Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sănătoase și la dinamizarea mediului de business din țara noastră.
Donald Trump vs Kamala Harris: Analiza de Marketing a Campaniei Electorale
+50 Idei de Afaceri Profitabile în 2025
Ioan Cosmescu: Povestea Omului Care a Revolutionat Medicina
Scam Copilot: Detectorul de escrocherii cu Inteligență Artificială de la Bitdefender
10 Surse GRATUITE Pentru A Deveni MASTER Prompt Engineering