În mai puțin de două luni foarte mulți tineri vor parăsi băncile școlii/facultății pentru începe o nouă etapă de viață. O etapă mai grea și mai dură, dar inevitabilă….
De angajat sau, pentru cei mai îndrăzneți, de tineri antreprenori…
Din oricare postură, „vânzarea” competențelor acumulate sau a branding-ului personal reprezintă o abilitate necesară și obligatorie.
Din acest motiv, cred că acest articol a cărui idee mi-a venit de la o fotografie îți va fi de un mare ajutor. Mai ales, pentru că dorind să îți prezint lucrurile cât mai simplu, am să mă folosesc tocmai de o fotografie foarte veche…
Hai deci, să privim și să analizăm cu atenție anunțul din această fotografie. Anunț care este al unui șomer aflat în căutarea unui loc de muncă în perioada marii crize economice din 1930! Ai reținut, 1930!!!
Dacă nu cunoști prea bine limba engleză, am să te ajut eu cu traducerea:
„Știu 3 meserii, vorbesc 3 limbi străine, am luptat ca militar combatant timp de 3 ani, am 3 copii și, nu am un loc de muncă de 3 luni. Dar tot ce îmi doresc este o slujbă.”
Personal, cred că aceasta este o imagine reprezentativă pentru cineva care nu are un loc de muncă. (ce observație filozofică am tras!) Dar, sincer să fiu, motivul pentru care cred că acea persoană nu a găsit un loc de muncă este dat de modul în care și-a creat mesajul prin care să își vândă competențele.
Privește și tu cu atenție și, vezi cum în fiecare frază vorbește doar despre EL. Iar modul în care își trimte mesajul este unul generalist… Mai mult, omul caută să atragă „mila” și atenția unui angajator prin faptul că a luptat în război și că are 3 copii. Ca și cum cineva ar trebui să îl angajeze pentru asta.
„Știu 3 meserii, vorbesc 3 limbi străine, – Ce anume, mai exact?
am luptat ca militar combatant timp de 3 ani,
am 3 copii – Este treaba mea?
și nu am un loc de muncă de 3 luni – Nu este problema mea!
și tot ce îmi doresc este o slujbă.– Cu ce mă ajută asta pe mine?”
Te provoc să fii sincer și răspunde la următoarea întrebare: Dacă ai fi un angajator te-ai uita la acest anunț?
Eu unul, nu! Pentru că nu știu ce plus-valoare ar putea aduce acest om afacerii mele!
Haide acum să folosim unul dintre programele de editare, Canva, Paint sau Photoshop și să aplicăm un alt mesaj pe această fotografie…
Parcă sună mult mai bine, nu-i așa?
Este bine de reținut ca atunci când îți faci un mesaj prin care să își vinzi competențele, că e vorba de un mesaj de angajare sau de vânzare a unui idei de afaceri, să nu procedezi ca tipul din imagine și să vorbești despre TINE, depre PROBLEMELE tale și despre ceea ce vrei TU!
Abordarea cea mai potrivită și eficientă este cea prin care arăți modul în care poți aduce valoare adaugată viitorului angajator sau partener de afaceri. Garantat, răspunsul pe care îl vei primi va fi unul mult mai satisfăcător de fiecare dată!
Dacă știi și o altfel de abordare, mai eficientă, transmitemi-o și mie (și nu doar mie!) printr-un comentariu, mai jos.
Mulțumesc!
BUSINESS DAYS, EDITIA 50 LA IASI…
Cum să Faci un Videoclip LIVE pe YouTube 24/7 în 2025
TOP 10 Video Generatoare AI (Gratuite și cu Plată)
9 Idei de Afaceri cu Generare Video AI: AI Studios, by DeepBrain
AI Dubbing de la AI STUDIOS Revolutioneaza Comunicarea