Cartile de vizita, instrumentele indispensabil ale omului de succes!

Shares

Se spune ca orice om de afaceri care vrea sa-si mareasca numarul de clienti trebuie sa aiba o carte de vizita, acea bucatica mica de cartonas care te reprezinta in fata clientilor, partenerilor, colaboratorilor actuali dar mai ales, viitori dar care are o importanta majora!

De fiecare data cand am ocazia scot in evidenta importanta primordiala pe care o are networkingul!

Si tot de fiecare data cand vorbesc despre networking, subliniez faptul ca eficienta unui networking de calitate este aproape zero fara cel mai importat accesoriu care nu trebuie sa lipseasca niciodata din buzunarul unui intreprinzator: cartea de vizita!

Bineinteles ca atunci cand ne pregatim pentru un eveniment de business networking, este importanta si o pregatire prealabila, adica sa stii ce sa iei de la acel eveniment dar sa stii si sa utilizezi ceea ce iei. Eviti, in felul acesta, sa cazi in situatii in care faci schimb de carti de vizita doar pentru ca si ceilalti fac!

Putina lume stie insa ca, importanta acestui accesoriu a fost scoasa in evidenta pentru prima data in China in secolul XV, si ca in Europa, cartea de vizita a fost introdusa doua secole mai tarziu. Si un lucru interesant este ca acest accesoriu de networking nu a avut mari evolutii de-a lungul timpului, rolul lor esential reducandu-se la stabilirea contactelor intre profesionisti.

Structura si informatia de pe cartea de vizita trebuie sa fie gandita in detaliu, in functie de nevoile pe care le poate indeplini destinatarului final. Desi in mod traditional cartea de vizita cuprinde aceleasi elemente: nume, functie, companie cu logo, slogan si misiune, nr. de telefon, adresa web si e-mail, eu recomand noi elemente cu rol esential: ID de Skype, adresa de Facebook, coordonate de GPS si … fotografia.

Acum punerea fotografiei pe cartea de vizita este un fapt controversat, companiile mari neincluzand-o. Personal, o recomand, si cred ca fotografia detinatorului cartii de vizita trebuie sa evidentieze valorile pe care vrea sa le transmita, si sa aiba o rezolutie foarte buna.

Iata cateva lucruri utile pe care sa le ai in vedere in momentul in care vrei sa iti comanzi o carte de vizita:

  • Incearca sa fii cat mai vizual, si sa te folosesti de o grafica avansata cu combinatii de culori inedite care sa starneasca curiozitate si de ce nu, comentarii.
  • Alege un material de calitate, sau adecvat locului in care te indrepti spre networking. De exemplu, aici gasesti o serie de modele de carti de vizita concepute special pentru imprimarea pe plastic alb sau transparent. Iti poti alege unul dintre acele modele pe care il poti personaliza cu datele tale.
  • Incearca sa starnesti curiozitatea prin compunerea unor mesaje inedite, de genul “Conecteaza-te cu mine pe [adresa de mail] sau [numar de telefon] pentru a discuta business, sau daca vrei sa-ti recomand un restaurant bun in Constanta”. Este un mesaj  inedit, care starneste curiozitate.
  • Uneste activitatile tale offline de cele online prin integrarea unui cod QR, avand grija ca acesta sa fie executat corect si sa nu duca spre un link ce nu functioneaza.
  • Fa din cartile de vizita niste instrumente utile, parghii prin care sa-ti dezvolti afacerile.

Mi-ar placea sa aflu, printr-un comentariu, ce valoare acorzi tu cartilor de vizita si cat de importante sunt ele pentru tine. Daca sunt, bineinteles! 🙂
MULTUMESC!

 

 

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: