Bazele AI: 99% din utilizatorii ChatGPT NU ȘTIU asta…

Shares

5 lecții importante din cursul AI Essentials (Bazele AI) de la Google

Săptămâna trecută am investit 49 de dolari și 5 ore pentru parcurge și finaliza cursul AI Essentials pentru începători oferit de Google. Deoarece vreau să mențin și să întăresc relația cu cititorii fideli ai acestui blog, oferindu-le informații cât mai proaspete și valoroase ca și calitate, am scris acest articol în care am rezumat, 5 lecții importante pe care le-am aflat în acest curs. Și mai este un motiv pentru care am ales să scriu acest articol… de fapt o constatare făcută în urma interacțiunii zilnice cu diverse persoane din zona de social și antreprenoriat…. Fără a aduce vreo acuză, am constatat că foarte puțină lume știe ce înseamnă și cu ce se mânâncă AI-ul!

Am scris recent și un Ghid Complet al Modelelor de ChatGPT (cam tot ce trebuie să știi pentru 2025), azi însă vreau să îți povestesc, pe scurt, cele 5 lecții importante învățate în cursul AI Essentials pentru începători de la Google.(te asigur, că îți vor fi și ție de folos!)😉

Lecția 1: Trei tipuri de tool-ur AI

  1. Tool-uri independente – Acestea sunt aplicații AI sunt gândite să funcționeze autonom, cu setări minimale și fără a necesita integrarea cu alte programe. Exemple:
  2. Tool-uri cu funcții AI integrate – Acestea sunt softuri sau aplicații existente deja la momentul lansării Open.ai și care au inclus funcționalități AI. De exemplu:
    • Poți îmbunătăți textul în Google Docs folosind AI integrat, în loc să-l copiezi în ChatGPT.
    • Poți genera imagini direct în Google Slides cu funcția Gemini for Workspace, fără a folosi separat MidJourney.
    • Poți face orice tip site sau funnel în ClickFunnels din câteva click-uri cu platforma de Marketing AI integrată în ClickFunnels 2.0.
  3. Soluții AI personalizate – Aplicații create pentru a rezolva probleme specifice. Exemple:

Lecția 2: Sfaturi pentru Prompt Engineering

Dacă nu ți-a devenit încă familiar termenul de promt engineering, nu e nici grav, dar nici târziu să cauți să te obișnuiești cu el. Pentru că este acel „ingredient” de bază de care depinde calitatea răspunsurilor date de AI. Din acest motiv este foarte important și recomandat să,

Adaugi un context implicit în cererile tale către AI, numite promturi.

  • Ex.: Dacă ești vegetarian, atunci când soliciți o recomandăre de restaurante AI-ului, specifică acest lucru: Sunt vegetarian! Pentru că în lipsa acestui context, răspunsurile pe care le vei primi vor fi generice și te vor nemulțumi.
  • Pentru a obține răspunsuri relevante, oferă cât mai multe detalii (ex. rezultatul unor analize, date istorice, performanțe personale, tendințe din industrie).
Dacă vrei să afli mai multe despre prompt engineering, citește articolul de aici.

Lecția 3: Shot prompting

  • Zero shot promting – Înseamnă să nu incluzi nici un exemplu comparativ în promt.
  • One shot promting – Înseamnă încluderea unui exemplu în promtul pe care îl adresezi AI
  • Few shot – Înseamnă încluderea a două sau mai multe exemple în promt

Cu cât oferi mai multe exemple relevante, cu atât răspunsul AI-ului va fi mai precis.

Lecția 4: Folosește gândirea în cascadă pentru sarcini complexe (Chain of Thought prompting)

Altfel spus, împarte o sarcină complexă în etape sau pași mici.

  • De exemplu, pentru a cere ajutorul lui ChatGPT în scrierea unei scrisori de intenție, adresează-i cerințele pe rând, în etape:
    1. Scrie-mi un paragraf introductiv bazat pe CV-ul meu și descrierea jobului.
    2. Acum, scrie-mi un paragraf principal bazat pe această introducere.
    3. Acum, scrie-mi un paragraf de încheiere.

Dacă nu mă crezi că acest tip de promting funcționează mult mai eficient, tot ce trebuie să faci este să verifici singur procesul. Cu acest exemplu, sau cu altul!😉

Lecția 5: Limitările tool-urilor AI

Acest aspect este unul asupra căruia, inclusiv eu, trebuie să fim conștienți și înțelegători. Vorbind în linii mari, sunt 3 limitări pe care le poți întâlni dacă vei lucra cu AI. Acestea vor fi reflectate sub forma unor:

  1. Primirea de date părtinitoare – Dacă datele de bază, pe care le-ai folosit pentru a antrena modelele AI sunt limitate, rezultatele vor reflecta acea limitare.
  2. Primirea de date incomplete – Modelele AI au de obicei o bază de date limitată până la care au fost antrenate. Dacă, în momentul în care faci un promt nu completezi cu date mai specifice, există posibilitatea să primești rezultate incomplete.
  3. Halucinații – Informații complet false, mai ales în adresarea unor sarcini sau promturi cu miză mare.

La final, pentru cine este cursul AI Essentials?

Mai întâi,

  • Cui NU îi este recomandat: Dacă folosești deja AI în mod regulat pentru diferite sarcini și, poate că ai vrea să-ți aprofundezi cunoștințele cu studii de caz specifice, exemplele din curs s-ar putea să îți pară prea vagi.
  • Pentru cine ESTE recomandat: Persoanelor începătoare în utilizarea tool-urilor de AI și/sau proprietarilor de agenții de marketing online și publicitate care doresc să obțină un certificat recunoscut de la Google, care reprezintă o dovadă de profesionalism și încredere.

Ce ar mai trebui să știi despre acest curs este că include și o listă de instrumente AI recomandate precum și un glosar de termeni uzuali. Pe scurt, este ideal pentru cei care vor să învețe conceptele de bază ale AI și să adauge un certificat util la CV-ul lor.

P.S: Dacă ai găsit util acest articol, aruncă o privire și la alte articole de pe blog pe care le-am scris pe tema AI și a Ideilor de Afaceri. Și, ca o ultimă rugăminte… lasă-mi mai jos un comentariu și scrie-mi ce anume ai mai vrea să afli despre AI pentru ca să AI Succes Online?

Mulțumesc!

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: