Ei bine, probabil ca putina lume stie ca, daca in 1885 nu ar fi existat un editor de ziar, Joseph Pulitzer, statuia Libertatii nu s-ar fi aflat astazi, acolo, unde se afla acum…
Ce legatura are asta cu strangerea de fonduri pentru pentru „Cumintenia Pamantului”?
Urmariti-ma cu atentie si veti afla imediat…
Dupa cum probabil stim cu totii, Statuia Libertatii a fost un cadou facut de Franta poporului american ce urma sa fie amplasata pe un soclu construit de americani, in portul New York.
Numai ca, in momentul in care statuia a ajuns la destinatie, new yorkezii nu reusisera sa stranga inca suficiente fonduri pentru constructia soclului. Pentru ca atat filantropii bogati cat si guvernul si autoritatile orasului nu s-au aratat prea dispusi sa il finanteze.
In consecinta, statuia a stat in cutii, in docuri, peste un an de zile devenind asfel o mare rusine pentru New York si new york-ezi. Alte orase precum Boston sau Philadelphia si-au aratat dispozitia sa finanteze soclul insa, ceea ce cereau in schimb era …. Statuia! 🙂
Atunci, Joseph Pulitzer a intervenit, si prin ziarul pe care il conducea, New York World, a inceput o campanie de marketing cu scopul de a strange fondurile necesare finantarii soclului statuii.
Si-a ales ca public tinta oameni de rand si muncitorii americani carora le-a promis drept recompensa publicarea numelui fiecarui donator, pe prima pagina a ziarului indiferent de suma depusa.
Mesajul care incheia articolul – campanie din 16 martie 1885, suna astfel:
We must raise the money! The World is the people’s paper, and now it appeals to the people to come forward and raise the money. The $250,000 that the making of the Statue cost was paid in by the masses of the French people- by the working men, the tradesmen, the shop girls, the artisans- by all, irrespective of class or condition. Let us respond in like manner. Let us not wait for the millionaires to give us this money. It is not a gift from the millionaires of France to the millionaires of America, but a gift of the whole people of France to the whole people of America.
„…Aceasta statuie nu este un dar de la milionarii Frantei pentru milionarii din America, insa este un dar de la intreaga populatie a Frantei catre intreaga populatie a Americii”
Aproximativ 125.000 de oameni din aceasta categorie au citit articolul iar acesta a devenit atat de popular, incat 6 luni mai tarziu, in luna august, a reusit sa conduca la colectarea a $100.000; majoritatea cititorilor donand cate $1, sau chiar mai putin.
Ce este interesant e faptul ca aceasta campanie de marketing a reusit sa conduca nu doar la adunarea unei sume de $100.000 (echivalentul astazi a 2,3 miliarde de dolari!!!) – dar a reusit o performanta: sa creasca si numarul cititorilor ziarului cu 50.000!!!
Si, bineinteles ca Joseph Pulitzer, asa cum a promis, si-a tinut cuvantul fata de contribuitori si in semn de apreciere a publicat numele fiecaruia pe prima pagina a New York World, indiferent de suma depusa!
Editorul american a reusit in campania lui de marketing urmand 3 concepte de marketing fundamentale:
Ce a mai insemnat reusita campaniei lui Pulitzer ulterior, pentru economia Americiii?
In fiecare an, Statuia Libertății primeste peste 3,5 milioane de vizitatori si a generat în 2011 o activitate economică de 174 milioane de dolari.!!!
Revenind la campania de strangere de fonduri pentru achizitia operei „Cumintenia Pamantului” de Brancusi, s-ar fi putut fi aplicate oare aceste concepte? Tu ce parere ai?
Donald Trump vs Kamala Harris: Analiza de Marketing a Campaniei Electorale
+50 Idei de Afaceri Profitabile în 2025
Ioan Cosmescu: Povestea Omului Care a Revolutionat Medicina
Scam Copilot: Detectorul de escrocherii cu Inteligență Artificială de la Bitdefender
10 Surse GRATUITE Pentru A Deveni MASTER Prompt Engineering