Cum sa folosesti Facebook Live pentru afacerea ta

Shares

Facebook Live o oportunitate fantastica pentru a livra continut de marketing pentru afacerea ta

Stiinta si tehnologia cunosc o evolutie mai mult decat accelerata. Iar in acest context nici proprietarii retelelor de social-media nu stau degeaba si sunt mereu preocupati pentru a tine pasul cu progresul.

Imi amintesc cand a aparut Hangouts on Air, am devenit mare fan. Ideea care ma entuziasma, ca om de marketing, era ca se putea face o inregistrare live cu publicul (brodcast) beneficiind de functii importante precum comentarii, like-uri sau share-uri.

Pe aceasta directie, cea mai noua functie lansata de cei de la Facebook este Facebook Live,  o aplicatie live streaming premier – permite utilizatorului sa se conecteze si sa se angajeze cu publicul sau prin flux Live, in timp real.

Probabil ca acuma te gandesti sa-mi spui: „Ei bine, cu ce m-ar putea ajuta asta in afacerea mea? La ce imi foloseste? Daca ajung sa o folosesc, cum pot sa stiu daca fluxul live pe care il creez este eficient?

Din fericire pentru tine, am studiat aceasta functionalitate inca de la inceput, am urmarit-o folosita cu succes dar si in mod jalnic, astfel ca m-am gandit sa iti ofer cateva recomandari, cateva trips&trics care sa te ajute sa folosesti eficient Facebook Live pentru afacerea ta. Fie ca ai un produs sau serviciu, fie ca doresti sa tii doar legatura cu prietenii si admiratorii tai.

Pentru ca, precum Periscope, pentru Twitter, Facebook Live iti transforma smartphone-ul intr-un canal de televiziune pe care oamenii il pot urmari Live, in timp real. 

Se pare ca Facebook acorda o mare importanta acestei noi aplicatii, pentru ca atunci cand utilizezi Facebook Live algoritmul Facebook difuzeza emisiunea ta Live cu prioritate de mai multe ori in top-newsfeed-ul prietenilor tai.

O imagine face cat o mie de cuvinte pentru a relata o poveste de la distanta, insa un video-live iti aduce fanii si follower-ii langa tine, in timp real! Cu aceasta ocazie, Facebook transforma orice utilizator intr-un cetatean-jurnalist.

Intelegand trendul, agentiile de stiri s-au adaptat foarte repede, incepand sa faca transmisiuni prin Facebook Live. De asemeni si o serie de antreprenori (si de la noi) sau chiar oameni obisnuiti au inceput sa foloseasca Facebook Live pentru diferite scopuri. 

Pentru marketing, streaming-ul live reprezinta o poarta deschisa oferind posibilitatea de a impartasi tot felul de informatii ce pot servi ca solutii si oferte ale produselor si/sau serviciilor tale. 

O operatie inregistrata live intr-un spital, un tur al unui imobil scos la vanzare, o „privire” in culise la un concert de rock … sunt solutii la care un vanzator, un manager sau un organizator de evenimente – poate apela acum in scop de marketing pentru a atrage clienti, a oferi credibilitate si a construi incredere. 

Cum sa castigi mii de „urmaritori” cu facebook Live

Mai jos iti prezint doar cateva exemple (screenshoot-uri) de la cateva inregistrari facute prin Facebook Live, emisiuni in care inregistrarile au fost facute in scop de marketing si la care am asistat si eu. Te invit sa privesti cu atentie insa la numarul de vizionari – View(contorizat pentru persoanele care au urmarit Live), numarul de Like-uri, de Share-uri si mai ales de Comentarii.

Pentru ca oamenii, pe masura ce vad transmisiunea in direct incep sa isi exprime gandurile, intrebarile si tot mai multi oameni incep sa priveasca. 

tony

In emisiunea de Q&A pe care Tony Robbins a sustinut-o prin Facebok Live, a doua zi dupa lansarea documentarului, I am Not Your Guru, a fost urmarit de peste 10.000 de oameni. Si in mai putin de o saptamana dupa emisiune, video-ul a fost Share-uit de 181 de persoane adunand 770 Like-uri si 65.000 de vizionari.

Un mod mai minunat de a impartasi informatii cu fanii sau clientii tai, sau de a te face cunoscut potentialilor clienti care inca nu te cunosc…eu inca nu am aflat! Si mananc de cativa ani buni marketing pe paine! 🙂

Mihaela

Un alt lucru care imi place foarte mult la Facebook Live (ca si la Periscope, de altfel) este ca tu nu trebuie sa faci nimic decat sa conectezi telefonul la Facebook si sa sa incepi sa „prestezi” Live! Nu trebuie sa scrii pe blog, sa editezi video-ul, sa il incarci apoi pe YouTube, nimic din toate astea! 🙂

Spre deosebire de alta forma de continut inregistrarea este imediat online putand fi partajata. Astfel promovarea afacerii (serviciu sau produs) sau cererea de servicii (ca mai jos), incepe si poate deveni virala!

Lorand

Ca om

Ca om de marketing si PR pot spune ca atat Periscope cat si Facebook Live pot fi folosite cu maxima eficienta in mai toate domeniile. De politicieni, artisti, muzicieni, bucatari, autori de carte, profesori, manageri, CEO, traineri, coachi …Oricine vrea si simte ca are ceva de spus sau de aratat publicului, pot folosi fara nici o retinere acest instrument .

Organizatiile, de asemenea ar putea folosi Facebook Live pentru a arata consumatorilor modul in care pregatesc produsele sau cum folosesc clientii lor produsele sau serviciile achizitionate, in special, acelea cu un impact puternic vizual: articole sportive, masini, hoteluri si restaurante, biciclete, saloane de infrumusetare  si altele ca acestea. (ai prins ideea).

tezxa

Cei de la Facebook ofera in sprijin si o serie de recomandari si tips and tricks de bune practici care sa ajute in crearea unei emisiuni Facebook Live cat mai reusite.

CONCLUZIE

In concluzie, iti recomand sa folosesti Facebook Live pentru a face din emisiunea ta o poveste care sa atraga in piata in care activezi cat mai multe vizualizari care sa conduca la cat mai multe vanzari si la mai mult profit!

casa

Iar daca esti deja un utilizator al Facebook Live, spune-ne si noua printr-un comentariu, de cand ai inceput sa o folosesti si cu ce eficienta? Ar putea constitui un studiu de caz, de urmarit si de altii! 🙂

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: