20 de sfaturi primite de la un antreprenor online, a carui avere este estimata la 340 mil.$

Share

Cum am invatat riscurile si beneficiile unui antreprenor si am facut milioane. Visul lui Gurbaksh Chahal

De mic copil mi-au placut povestile, si nu stiu daca exista om pe suprafata pamantului sa nu ii placa!  Treptat, am trecut de la povestile cu zmei si feti-frumosi, la povestile cu muschetari si cavaleri, apoi la povesti cu temerari exploratori ai spatiului si Universului, pentru ca intr-un final sa ma intorc „cu piciorele pe pamant si gasesc raspuns la o intrebare care ma macina de ceva vreme, si anume: De ce m-am nascut???

L-am auzit odata intr-un film care m-a marcat, The Shift(Schimbarea) pe Dr.Wayne Dyer, ca 2 sunt momentele cele mai importante din viata: ziua in care te-ai nascut, si ziua in care afli sau descoperi, de ce … te-ai nascut! 

Daca pe primul, ziua de nastere o cunoastem fiecare si ne bucuram de ea si o asteptam, aniversand-o cu muzica, sampanie, confetii si prieteni, in cazul celui de-al doilea moment, lucrurile stau putin diferit. Sunt unii oameni care afla mai devreme, sunt unii care afla mai tarziu si, din pacate, sunt unii oameni care nu afla niciodata… care-i rolul si scopul lor pe acest pamant! Dar nici nu fac nimic in a-l cauta!

Eu, am reusit sa-mi aflu scopul si menirea in urma cu peste doi ani cand am inceput sa scriu pe Dor de Naivitate si am inceput sa citesc si sa studiez un alt gen de povesti: povesti ale unor oameni de succes! Asa a rezultat primul e-book, lansat sub forma de Raport C.O.N.S.I.D.E.R, un plan detaliat in 8 pasi, pentru realizarea oricarui scop in viata, si care este scris dupa studierea biografiilor a peste 20 de oameni care au avut succes in diferite domenii de activitate.

aisucces.ro-gurbashvisul

De curand, am citit o alta poveste de succes, a unui tanar antreprenor indian, nascut in America si a carui poveste, descrisa in cartea autobiografica, „VISUL-Cum am invatat riscurile si beneficiile unui antreprenor si am facut milioane”, este ceea ce as putea numi, povestea perfecta pe care si-ar dori-o fiecare.

Gurbaksh Chahal, care vindea imprimante in online inca de la 16 ani este astazi  unul dintre cei mai cunoscuti oameni din industria publicitatii online!

Nascut in India in 1982, ajunge impreuna cu parintii, fratii si surorile,  pe teritoriul american beneficiind de castigarea unei vize prin Programul cunoscut drept Loteria vizelor. Aici a trebuit sa faca o perioada fata discriminarii rasiale datorata obiceiului de a purta turban.

Pe la varsta de 19 ani Gurbaksh a devenit interesat de piata de valori si  in timp ce incepuse sa isi faca planuri mari pentru viitor, deoarece  tatal lui reusise  sa stranga o suma de bani destul de frumusica,  si-a vazut visul retezat prin caderea brusca a economiei!

Ce crezi ca a facut Gurbaksh? Nu a stat mult sa-si planga de mila, ci a simtit trendul pe care incepuse sa il ia dezvoltarea Internetului si  in general a comertului online si a inceput sa achizitioneze nume de domenii „mortale” precum Dell.net, HP.net etc, gandind ca aceste companii mari vor plati milioane de dolari pentru a le recupera. Acest lucru, din pacate nu s-a intamplat, pierzand ultimele economii pe care le mai avea.

Prima companie pe care a creat-o imediat a fost  ClickAgents, iar scopul primar era acela de networking, mai precis de interconectare a publisherilor si a advertiserilor. Compania a fost vanduta ulterior cu suma de 40 mil.$, Gurbaskh infiintand in ianuarie 2004 compania BlueLithium, o companie specializata in targetarea comportamentala a bannerelor (un proces ce urmareste  obiceiurile utilizatorilor de pagini web , cu scopul afisarii anunturilor in functie de nevoi). In 2006, sub conducerealui Chahal, compania BlueLithium a primit titlul de Top Innovator de catre Always „On”.

In octombrie 2007, Yahoo!  cumpara compania Blue Lithium pentru suma de 300 mil.$ in cash, Gurbaksh Chahal ramanand CEO in perioada de tranzitie.

In septembrie 2009 Chahal infiinteaza o a treia companie concentrata pe crearea de noi categorii pentru publicitate in timp real numita RadiumOne.

In introducerea pe care i-a facut-o Oprah Winfrey la celebra  The Oprah Winfrey Show in octombrie 2008, l-a numit „unul dintre cei mai tineri si mai bogati antreprenori de pe planeta.”

Ce este intreresant de retinut din acesta carte? Onestitatea si sinceritatea lui Gurbaksh! El face cateva afirmatii radicale care ar putea soca pe unii si sicana pe altii(perceptia este realitate) si nu are retineri in a afirma ca originea sa indiana l-a tras, si nu o data, in jos!

Plecand de la principul invata de la cei mai buni care au reusit acolo unde iti propui si tu sa reusesti, am extras mai jos si pentru tine, cateva sfaturi pentru antreprenori expuse de unul dintre cei mai priceputi oameni care activeaza in online la momentul actual. Si de ce spun asta?

Pentru ca la varsta de 25 de ani foarte putini tineri se pot lauda ca au trecut prin ce a trecut Gurbaksh(procese, zvonuri si barfe nefondate consumatoare de nervi, timp si bani, parteneriat terminat in tribunal s.a.).

„Succesul vine din dorinta de a castiga asa ca trebui sa ai o atitudine rea, sadica de capitalist (pe care, se pare toti o avem in noi!). La sfarsitul zilei,  indiferent de ceea ce spun altii, nimeni nu iti v-a vorbi de cat de frumos a fost jocul, ci de cat ai castigat, afirma antrenorul de fotbal american  Vince Lombardi. Castigul nu este totul. Este singurul lucru.”

  • 1. Nu trebuie sa fii original, ci doar relevant.

Nu trebuie in mod obligatoriu sa inventezi ceva, ci e suficient uneori sa te uiti pe piata, sa vezi ce functioneaza deja si sa devii mai bun decat competitorii.

  • 2. Nu lasa tehnologia sa dicteze ce faci tu.

Daca programatorul iti spune ca nu se poate si ca ar fi mai usor intr-un alt fel (fel care s-ar indeparta de viziunea ta), cauta-ti un alt programator. Trebuie sa te asiguri ca echipa ta munceste in aceeasi directie cu tine.

  • 3. Gandeste afacerea ca o afacere, nu ca o activitate in online.

Cei mai multi pionieri ai afacerilor online iti vor spune ca astazi presa se lasa cucerita foarte usor de noile tehnologii si de companiile dinamice fara a analiza intotdeauna modul in care acele companii urmeaza sa produca bani.

Chiar daca mediul online pare sa fie o saltea moale in comparatie cu structura rigida din viata reala, se pare ca cele mai multe sfaturi ne reamintesc sa nu facem prea multe diferente cand vorbim de o afacere din online si un business care presupune un spatiu fizic.

  •   4. Asculta-ti inima.
  •   5. Uita motivatii  nobile.
  •   6. Schimba-ti atitudinea.
  •  7. Ai incredere in tine.
  •  8. Incredete in instinctele tale.
  •  9.  Fa-ti intotdeauna temele.
  •  10. Fii modest.
  •  11. Invata sa asculti.
  •  12. Asuma-ti greselile.
  • 13. Nu pierde din vedere concurenta.
  • 14. Asigura-ti spatele.
  • 16. Nu amana!
  • 17. Nu face nimic prin jum?atati de masura.
  • 18. Intotdeauna negociaza de pe o pozitie de forta.
  • 19. Alege-ti bataliile. O lupta nu se termina niciodata cu adevarat. Nu lasa ca hartuieli fara sens sa-si slabeasca puterile. Esti in acest razboi, numit VIATA ca sa invingi!
  • 20. Tabaceste-ti pielea astfel incat sa fie groasa. Chiar foarte groasa!

Acuma, daca tu crezi ca acestea sunt doar niste  sfaturi generice (pe care oricine ti le-ar putea da) te invit sa citesti cartea „The Dream: How I Learned the Risks and Rewards of Entrepreneurship and Made Millions „pentru a intelege perspectiva din care au fost ele date. Caci nu prea intalnesti multi tineri de 25 de ani multimilonari si plini de realizari.

Cartea o poti cumpara deocamdata doar de pe Amazon la pretul de $11,56, cu 28%  mai putin decat am dat eu pe ea, adica $16.

Acuma, daca ti-a placut aceasta poveste si aceste sfaturi si crezi ca ale  ar putea fi utile si altcuiva sau ar putea interesa si pe altcineva, o poti face recomandand articolul mai departe printr-un Like si un Share!

Iti multumesc!

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: