În urmă cu câteva zile, Agenția Română a Magazinelor Online (ARMO) a transmis printr-un comunicat de presă, o analiză statistică cumulată ASE 2017, Kantar Millward Brown din 2018 din care reiese că trendul comerțului online tinde să ajungă în 2019 la 3,6 miliarde de euro.
În acest moment, conform Institutului Național de Statistică, sunt 12,6 milioane de români cu vârstă cuprinsă între 16 și 65 de ani și 11 milioane de utilizatori de internet dar, așa cum declara Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association),
„Comerțul online din România este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislației existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali.”
„Gradul de digitalizare al industriei locale plasează România la coada clasamentului european, informaţie care din păcate se suprapune cu o populaţie la fel de slab pregătită în domeniul IT&C. În timp ce în Irlanda, de exemplu, 23% din afacerile generate de IMM-uri se obţin prin clicuri, în România rata este de 5%.”
Pe de o parte, un potenţial de creştere pierdut ce necesită o strategie naţională clară pentru digitalizarea industriei de e-commerce și marketing online. Iar pe de altă parte, un „teren fertil” cu o piață imensă, oportunități multiple și un trend ascendent pentru românii care vor să vândă și/sau să cumpere online. 🛒
Conform INS, România are o populație de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet.
Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte țări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).
25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creștere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumpăratul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendință de creștere.
Apropo, tu cum interpretezi aceste statistici?
Ghid Complet: Cum să Devii Creator de Conținut Digital
Totul despre VideoExpress.ai: Un Tool Complet de Creare Video
Bazele AI: 99% din utilizatorii ChatGPT NU ȘTIU asta…
Ghidul Complet al Modelelor ChatGPT: Tot ce Trebuie să Știi în 2025
Ghid de Marketing pentru Sărbători publicat de TikTok