EXPERT SECRETS BOOK – Recenzie

Expert Secrets: The Underground Playbook for Creating a Mass Movement of People Who Will Pay for Your Advice, de Russell Brunson

Abia am terminat de citit noua carte scrisa de Russell Brunson, „Expert Secrets” (Secretele Expertilor) si vreau sa impartasesc cu tine cateva ganduri la cald.

De ce am ales sa fac asta?

In primul rand, pentru ca probabil, este cea mai buna carte de leadership, branding personal, marketing si vanzari pe care am citit-o pana acum (care vine in completarea unei alte carti publicata in 2015 – voi reveni imediat cu detalii), iar in al doilea rand, pentru ca este plina de o serie de principii atat de simplu si clar explicate, incat aplicabilitatea practica devine doar o joaca.

Dealtfel, uite ce spune si Robert Kyiosaki, in prefata cartii …

Secretele Expertilor este harta care iti va permite sa activezi si sa te folosesti de cunostintele acumulate, de talentele si abilitatile tale, intr-o afacere care va lucra pentru tine. Aceasta este una dintre scurtaturile actuale prin care te poti imbogati.”

De Russell Brunson, autorul cartii si fondatorul a mai multor companii din diverse ramuri, (DotCom Secrets si ClickFunnels – mai cunoscute), am auzit din 2015 de la … Tony Robbins! Bineinteles ca ulterior, urmare a unei asemenea referinta, am cautat sa aflu mai multe….

Astfel am ajuns sa ii citesc (si chiar sa ii recomand) prima carte, DotCom Secrets – The Underground Playbook For Growing Your Company Online... Dupa ce am inceput sa folosesc si softul creat de Russell, ClickFunnels, nu am mai avut nevoie de nimic care sa ma convinga asupra valorii si profesionalismului pe care o are acest fost luptator de wrestling, si trainer timp de 7 ani in echipa lui Dan Kennedy.

Asa ca, imediat ce am auzit de noua carte al lui Russell – Expert Secrets: The Underground Playbook for Creating a Mass Movement of People Who Will Pay for Your Advice – am dat o scurta cautare pe Amazon, am gasit-o la $16, si mi-am comandat-o imediat.

Dar surpriza mare!!!

Comportandu-ma ca un copil nerabdator, abia la finalizarea comenzii aveam sa citesc un mesaj precum ca … datorita faptului ca lansarea oficiala a cartii urma sa aiba loc pe 18 Aprilie, nu o puteam comanda din Romania!

Si totusi, aveam sa am norocul de a o citi inainte de lansare…..

Stiam un #bunprieten care in februarie reusise sa ajunga la Dallas, la FHL2017 (Funnel Hacker Live) – evenimentul marketerilor online al anului organizat chiar de compania lui Russell si la care printre speakeri a fost si Tony Robbins! Iar toti participantii la eveniment au primit cate un exemplar al noii carti….!

Am citit-o in 2 zile si jumatate!

Si nu m-a dezamagit deloc ce am citit!!!

In prima carte, DotCom Secrets, obiectivul lui Russelll este acela de a descrie si a te invata cum functioneaza procesele de vanzari si creare a unei afaceri online, la care include si toate funnel-urile pe care el le foloseste in compania sa.Mai sunt descrise si explicate strategii, scripturi si template-uri ce pot fi preluate si folosite ca atare.

Ca si continuare a DotCom Secrets, cartea Expert Secrets se adreseaza in mod special…

    • Oricui vrea sa foloseasca informatia pentru a face mai mult profit. Fie ca vinzi online propriile informatii (carti, audio, video, cursuri s.a), fie ca iti vinzi doar expertiza si serviciile ca si coach, trainer, consultant – in aceasta carte vei gasi tot ce ai nevoie pentru a-ti creste semnificativ vizibilitatea ta si/sau a companiei
    • Oricui doreste sa invete cum sa devina o persoana cu mare influenta si sa-si construiasca un „trib” de foloweri – potentiali clienti si ambasadori permanenti ai produsului, serviciului, brandului. (Chiar daca in acest moment nu are nici o experienta in zona de online sau social-media!)
    • Oricui foloseste ClickFunnels ca si software pentru a-si construi sales-funneluri-l cap-coada. In prima carte, DotCom Secrets, Russell merge in descrierea mai multor detalii despre construirea inteligenta a unui funnel, rolul si strategii de folosire in diferite ocazii astfel incat ROI-ul sa fie mereu unul foarte profitabil, insa, , trebuie sa citeasca aceasta carte.

CARE ESTE CUPRINSULUI CARTII „EXPERT SECRETS” SI CATEVA IDEI …

***** Pe o scara de la 1 la 5, personal acord acestei carti, nota 5 cu felicitari! Ce nu am spus insa, dar probabil ti-ai dat seama singur, cartea (ambele carti, si DotCom Secrets), sunt in limba engleza. Dar  probabil, limba engleza nu mai este o necunoscuta pentru tine!

Cartea are 280 pag fiind structurata in 5 sectiuni in a caror componenta intra cele 22 Secrete ale expertilor. Toate sunt importante si desi mi-e greu, de ales, voi alege cateva idei din cele care mi s-au parut cele mai reprezentative.

*Cuvantul Inainte, scris de Robert Kiyosaki, prezinta Cadranul Banilor – intr-un mod simplu si clar cum aceasta carte te invita intr-o calatorie, reprezinta o harta, pe care daca o urmezi, vei ajunge intr-un timp relativ scurt, din punctul E (Employed – Angajat), in punctul I (Investor – Investitor)

Cine sunt si ce spun expertii din aceasta carte?

Ei bine, nu i sa iti vina sa crezi, dar EXPERTUL esti … TU!

Acea persoana care la un moment dat a fost determinata in a invata ceva, a experimenta ceva nou din dorinta de a fi mai bun, de a deveni mai mult … Acea persoana care a inceput sa citeasca anumite carti, sa studieze si sa doreasca sa impartaseasca si altora din cunostintele si experienta sa … Acea persoana care a devenit astazi, un EXPERT!

Ideea principala este ca aceasta carte reprezinta un proces de trecere de la invatare la predare. Pentru ca la un anumit moment, realizezi ca indiferent cate cunostinte de dezvoltare personala si profesionala ai avea, pentru a progresa avem nevoie de a impartasi din ceea ce avem.

… Si pentru ca suntem diferiti, chiar daca avem aceleasi cunostinte, si mesajul pe care il avem de impartasit este diferit, insa poate avea un impact benefici si puternic in viata cuiva.

Adevaratul proces de crestere si implinire vine din din ai ajuta pe altii care au fost la un moment dat ca tine, intr-un anumit loc, sa ajunga acolo unde ai ajuns tu.

Cazuri prezentate in carte – de „experti” implicati de-a lungul timpului intr-un astfel de proces, de impartasire a mesajului cu mare impact asupra maselor: Iisus Hristos, Hitler, Churchill, Perry Belcher, Dan Kennedy, Armand Morin s.a.

Astazi, in domeniul online, sunt doar doua tipuri de afaceri in care poti deveni expert. Tacticile din spatele acestora sunt asemenea insa strategiile sunt putin diferite.

  1. Primul tip de afacere implica vanzarea de produse informationale. Are la baza lectii de viata pe care le-ai invatat de-a lungul timpului „ambalate” in produse informationale, consultanta, consiliere, coaching.Pentru a deveni un expert intr-o anumita nisa si a vinde produse informationale nu ai nevoie de vreun capital de risc sau capital de pornire, ci doar de pasiune pentru ceea ce vrei sa dai mai departe si dorinta de a invata cum sa pui in povesti aceste informatii, astfel incat ascultatorii sa fie cat mai atrasi.
  2. Al doilea tip de afacere se refera la scalarea si cresterea unei afaceri deja existente prin folosirea unor produse informationale si a unor instrumente online ca si levier. (Apropo, daca ai deja un business poti folosi imediat sistemul descris in „Expert Secrets” pentru a castiga potentiali consumatori si a-ti creste profiturile!)

Ideea este ca indiferent daca esti priceput in ceva, cauta sa inveti cat mai multe despre acel ceva pana ajungi sa stii mai multe decat majoritatea. Pentru ca trebui sa ai un hobby, lucru care iti place sa il faci la nebunie si de care sa vorbesti la nesfarsit, fara a mai tine cont de timp.

Crearea unei miscari de masa

3 trasaturi comune care observate la cele mai mari miscari de masa din lume de-a lungul istoriei:

  1. Toate au urmat un lider charismatic, fie ca a fost vorba de Iisus Hristos, Adolf Hitler, Marthin Luther King
  2. Toate miscarile de masa au fost concentrate pe un viitor bazat pe o cauza
  3. Au oferit publicului o noua viziune si o noua oportunitate.

Un articol citat in acest capitol si scris in 2008 de Kevin Kelly, intitulat „1.000 de fani adevarati” – si prin care se explica cum indiferent de ocupatia pe care o ai: artist, muzician, fotograf, artizan, designer, magician sau autor de carte – merita citit cu mare atentie.

Tot capitolul vorbeste despre cum sa iti creezi fani adevarati si ce metode si strategii sa folosesti pentru a-i determina sa te urmareasca mereu. Mai bine spus, este despre cum sa creezi un vehicol pentru schimbarea in mai bine in viata fanilor tai!

Leader-ul charismatic

Mai inainte de a deveni un expert serveste-i doar pe acei oameni care sunt ca si tine, gandesc ca si tine, au aceleasi valori si dorinte ca si tine.

Problema pentru multi dintre noi este aceea ca acele abilitati unice care conduc a deveni experti in ceva vin ca a doua natura a noastra. Astfel ca nu ne dom seama cat de minunati suntem si ignoram asta.

Pentru ca mereu vor fi oameni mai „destepti” decat tine, nu trebuie sa astepti o vesnicie pentru a deveni cel mai bun intr-un anumit domeniu. Expertiza, experienta si profesionalismul se acumuleaza treptat, prin invatare, esec si recunoasterea in anumite momente a faptului ca  … nu stii raspunsul pe moment, dar ca te poti documenta!

Sunt 3 mari domenii (fiecare divizate in subdomenii) in care poti incepe chiar acum sa devii un expert, iar cele 3 domenii sunt: imbogatire (prosperitate), sanatate si relatii.

3 intrebari esentiale la care sa iti raspunzi pentru a afla daca piata sau domeniul pe care il alegi este sustenabila pentru expertiza ta:

  1. Potentialii consumatori din acea piata vor fi entuziasmati despre oportunitatea pe care le-o voi prezenta?
  2. In aceasta piata se gasesc si cumparatori pasionati-irational?
  3. Potentialii consumatori din acea piata au potential de cumparare si sunt dispusi sa cumpere ce le voi oferi eu?

Cateva reguli pentru a deveni un personaj charismatic:

  • Traieste acel stil de viata pe care si audienta ta o vrea sa o traiasca.
  • Mentine o siguranta absoluta aproape in tot ce faci. Chiar daca la inceput iti va veni mai greu, iti vei gasi propria VOCE si iti vei dezvolta stilul propriu.
  • Nu fi plictisitor. Cauta sa iesi din randul maseleor prin creativitate, fantezie, insa nu sari calul prin anumite comportamente.
  • Invata si intelege cum sa folosesti persuasiunea in mod etic

Probabil ca din cele ce ai citit pana acum ti-ai facut o idee deja despre valoarea acestei carti si ai inteles ce am vrut sa spun cand am afirmat ca prezinta concepte simple, clare, bine explicate si usor de pus in practica de oricine, imediat. Mai mult, fiecare concept si secret este explicat si prin desene precum cele extrase de mine, intuitive si usor de inteles!

Si pentru ca am pomenit cuvantul „secret” – sa-ti impartasesc care sunt cele 22 de secrete ale experilor pe care le vei putea aprofunda singur, cand iti vei comanda cartea (mai ales ca pentru o perioada scurta, o vei putea comanda GRATUIT!!! ot ce vei plati va fi doar transportul, ~ 40 lei) 

  • Secret # 1: The Charismatic Leader / Attractive Character
  • Secret # 2: The Cause
  • Secret # 3: The New Opportunity
  • Secret # 4: The Opportunity Switch
  • Secret # 5: The Big Domino
  • Secret # 6: The Epiphany Bridge
  • Secret # 7: The Hero’s Two Journey
  • Secret # 8: The Epiphany Bridge Script
  • Secret # 9: False Belief Patterns
  • Secret # 10:The 3 Secrets
  • Secret # 11:The Stack Slide
  • Secret # 12:The Perfect Webinar
  • Secret # 13:The One Thing
  • Secret # 14:Breaking and Rebuilding Belief Paterns
  • Secret # 15:The Stack
  • Secret # 16: Trial Closes
  • Secret # 17:The Perfect Webinar Model
  • Secret # 18:The 4-Question Close (For High-Ticket Offers)
  • Secret # 19:The Perfect Wbinar Hack
  • Secret # 20:Email Epiphany Funnels
  • Secret # 21:Epiphany Product launch Formula
  • Secret # 22: Fill Your Funnel

Suna ispititor, nu-i asa? Iti garantez, ca este cea mai buna investitie pe care ai facut-o in EXPERTUL din tine! Comanda GRATUIT acum „Expert Secrets” doar cu un singur click pe imaginea de mai jos.Iar daca nu ai citit inca, DotCom Secrets, o mai poti gasi si pe aceasta aici. Tot gratuit!!!!

Dupa ce o citesti, din suflet te rog, intoarce-te si spune-mi daca ti-a placut sau nu! Iti multumesc!

Comments

About the Author Adrian Iacob

Online Business & Marketing Sr. Consultant, Strategist

follow me on: