Eu cred că cel puțin 10% din antreprenori (poate chiar mai puțini), da! Chiar dacă unele trenduri vin și trec mai înainte de a le conștientiza și a ne da seama cum am putea profita de ele…
Totodată, este mai ușori să ignori trendurile și să le tratezi ca pe niște valuri trecătoare.
Adevărul însă. este că… unele trenduri CHIAR sunt trecătoare. Altele, rămân și trebuie adaptate ca parte integrantă a progresului.
Pentru că tot suntem la început de an 2019, cred că este un moment potrivit pentru a face o analiză a trendurilor de marketing și a strategiei pe care o poți adapta ținând cont și integrând aceste trenduri. Dacă la final vei dori să ții cont de ele va fi doar alegerea ta. Pentru că știi ce? La sfârșitul anului 2019, cu siguranță că tot vei fi acela care, la bilanț, ai făcut sau nu alegerile cele mai bune.
Nu vreau să înțelegi din fraza de mai sus că trebuie să abordezi fiecare trend care apare… Ce vreau să spun este că am observat că în special, în cazul afacerilor mici, ignoră avantajul pe care îl pot avea prin abordarea unor trenduri majore – iar din păcate, nu reușesc să progreseze.
Acum, având toate aceste lucruri în minte, să vedem care sunt cele 7 trenduri de marketing pe care nu-ți poți permite să le ignori în 2019…
S-a vorbit mult pe acest subiect și la conferințele Business Days din decembrie, mi-am propus și eu să dezvolt mai mult subiectul IA în materialelor următoare, însă acum, vreau să recomand tuturor antreprenorilor și proprietarilor de afaceri mici să îmbrățișeze această tehnologie.
În marketing, Inteligența Artificială se poate folosi sub formă de chatboți, iar mulți antreprenori îl folosesc deja. Ideea de bază este ca aceștia pot fi foarte bine programați pentru a îmbunătăți zona de customer service, dar și cea de vânzări.
IA, devine de asemeni o componentă din ce în ce mai importantă în analiza de marketing. Aceasta poate fi folosită pentru a face previziuni de piață și pentru a depăși acel moment în care preferințele pieței și ale audienței se pot schimba. Și nu în ultimul rând, să nu uităm de publicitatea programată – care folosește IA pentru a cumpăra spații pentru publicitate plătită și care este în creștere.
La nivel general, marketing-ul revine la ceea ce era în trecut. În timp ce în trecut exista un beneficiu din targetarea unei audiențe cât mai largi, astăzi marketing-ul tinde către o tendință cât mai targetată, cât mai personalizată după modelul dezvoltat în mod strălucit de cei de la Amazon.
Pe partea de conținut, dacă până acum fiecare vizitator al website-ului tău vedea același tip de conținut, astăzi este mai mult decât recomandat regândirea modului prin care acest lucru poate fi cât mai personalizat. Acest lucru se poate face prin folosirea cookie-urilor ce fac recomandări vizitatorului pe baza vizitelor sale anterioare. Astfel un vizitator poate alege exact acel tip de conținut pe care îl caută, obiectivul principal fiind acela de a-l face să se simtă că i te adresezi direct.
Nu întâmplător, aceiași strategie ar trebui aplicată și în cazul email marketing-ului. Trimiterea de email-uri determinate de obiceiurile și comportamentul unui utilizator este de trei ori mai eficientă decât ce ar trebuie să fie luat drept trend al anului 2019.
AdBlocks, acele aplicații care blochează anunțurile publicitare, au devenit de ani de zile o provocare pentru marketeri, iar statistici recente arată că acum, aceste aplicații au un impact semnificativ și asupra dispozitivelor mobile, la fel ca și pe laptop. Ce putem face pentru a le evita?
Ei bine, apelăm la influenceri cu număr mare de fani, pe care care îi invităm să scrie un quest post sau le luăm un interviu video sau audio. Aceasta s-a dovedit una dintre cele mai bune strategii de a atrage potențiali clienți fără a avea grija faptului că am putea fi blocați. Pentru că vizitatorii vor ajunge pe website în urma posturilor de pe conturi de social-media cu număr mare de fani.
Etapa de identificare a acelor influenceri dispuși a oferi un interviu sau articol poate fi un proces mai îndelungat pentru că necesită construirea unei relații în prealabil. Însă o dată realizată această relație, această strategie (gândită și folosită pentru prima dată de Chet Holmes sub numele 100 Dream Clients), constituie cel mai eficient mod de a atrage mai mulți potențiali clienți în afacerea ta.
Dacă încă nu ai început să faci video-uri pe care să le împarți cu audiența ta, atunci este timpul să te gândești cum să prinzi acest trend cât mai curând. Nu necesită nici costuri prea mari și nici cunoștințe tehnice.
Statisticile arată că afacerile care folosesc video-marketing-ul ca strategie, au o creștere cu 49% mai rapidă decât celelalte. Astfel de cifre nu se pot ignora, nu-i așa?
Vestea bună este că un video nu trebuie să fie unul scump și nici tu nu trebuie să fii Steven Spielberg pentru a face un video de marketing prin care să-ți atragi potențialii clienți. Chiar și o sesiune simplă de Facebook Live în care să răspunzi la întrebările celor care te urmăresc, te poate ajuta să îți crești afacerea.
Aceasta poate fi o oportunitate prin care să-ți depășești competitorii care, poate nu au început să exploateze această zonă. Înca!
Știai că în fiecare lună în jurul aplicațiilor gen Facebook Messenger se investesc sume ce depășesc 2 miliarde de dolari? (Da, miliarde!!!)
Eu când am citit această știre mi-am spus, că acesta nu mai este doar un trend, este un tsunami!
Folosirea instrumentelor de mesagerie gen Messenger și Whatsapp te poate ajuta ca antreprenor să te conectezi cu consumatorii la un nivel personal. Și revenind la primul trend menționat, Inteligența Artificială te poate ajuta să faci asta prin crearea de chatbot-uri.
Crearea unui chatbot pentru Messenger sau pentru orice altă aplicație este relativ un proces ușor de realizat (și accesibil ca preț). Multe companii folosesc deja chatbot-uri pentru a răspunde la întrebări simple sau pentru a recomanda anumite produse.
Asta înseamnă că folosirea aplicațiilor de mesagerie reprezintă un mod eficient prin care te poți conecta efectiv cu audiența ta și de a atrage noi potențiali cumpărători pentru produsele și serviciile tale.
Astăzi, aplicațiile de căutare vocală „Ok Google”, Siri, Alexa sau Cartona
au devenit cei eficienți asistenți virtuali. De altfel, se previzionează ca până la anul, în 2020, peste 50% din căutări pe Internet vor fi făcute prin comenzi vocale. Iar acest lucru înseamnă că trebuie să începi de pe acum să îți optimizezi conținutul de pe web pentru căutare vocală.
De asemeni, ar fi bine dacă te-ai gândi chiar să începi crearea de reclame audio. Acest trend reprezintă o altă oportunitate de a-ți devansa competitorii care încă nu știu cum să o facă sau, nu au cunoștințe de acest trend.
Cu siguranță că ai observat și tu de ceva vreme o nouă secțiune în Facebook numită, YOUR STORY (Povestea ta). De fiecare dată când accesezi platforma ți se cere să „Adaugi ceva în povestea ta” (Poți adăuga un video, o imagine sau un text, ce vor rămâne vizibile 24h)
De altfel, văzând impactul ridicat pe care l-au avut cei de la Facebook, și alte platforme, ca Instagram sau Snapchat l-au aplicat. Chiar și YouTube!
O poveste social-media reprezintă un conținut temporar ce poate fi folosit pentru a declanșa în mintea consumatorilor acel FOMO (Fear of Missing Out, sau Frica de a rata ocazia). Este și o strategie ideală de a realiza promoții și campanii de reduceri și, totodată, poate constitui o metodă ideală de a intra în contact cu audiența.
Dacă nu folosești încă trendul Social-Media Stories pentru a te conecta cu clienții, 2019 este anul în care ar trebui să începi să o faci.
Una este să aderi la unul din aceste trenduri doar din dorința de a fi în de a profita de oportunitate… Măcar vei fi de actualitate, în pas cu ceilalți!
Alt lucru este însă, să ignori toate aceste 7 trenduri pe care eu le-am observat și pe care le-am prezentat mai sus. Pentru că vei putea avea surpriza neplăcută de a fi, la un moment dat, într-o situație nu tocmai roz, dacă compețitorii tăi țin cont de ele și le folosesc.
Gândește-te bine la acest aspect!
Dedicat creșterii și dezvoltării tale și a afacerii tale,
Cu prietenie,
Adrian Iacob
P.S. Scrie-mi, te rog, printr-un comentariu dacă ești cu afacerea „în trend” și folosești vreuna din aceste 7 strategii. Iar dacă da, cu ce rezultate?
P.S.2 Dacă ți s-a părut interesant acest articol, dă-l mai departe și prietenilor tăi.
Mulțumesc!
Donald Trump vs Kamala Harris: Analiza de Marketing a Campaniei Electorale
+50 Idei de Afaceri Profitabile în 2025
Ioan Cosmescu: Povestea Omului Care a Revolutionat Medicina
Scam Copilot: Detectorul de escrocherii cu Inteligență Artificială de la Bitdefender
10 Surse GRATUITE Pentru A Deveni MASTER Prompt Engineering