Azi vreau să-și adresez o întrebare la care, te rog, să răspunzi cu sinceritate…
Te-ai gândit vreodată să renunți la visul tău, la afacerea ta?
Ai trăit vreodată clipe în care să regreți faptul că salariul tău nu este garantat, de un anumit angajator, la fiecare două săptămâni?
Întreb, pentru că am trăit și eu astfel de momente și, sunt sigur, că fiecare antreprenor din orice colț al lumii a trecut prin astfel de episoade. Uneori, chiar este destul de greu să treci prin astfel de momente…
Mai ales când ai o familie de întreținut, copii sau vreun părinte bolnav cu venituri mici. Știu ce înseamnă pentru că am trecut și eu prin astfel de momente. Nu este niciodată ușor să le depășești, dar renunțarea nu a fost niciodată cea mai bună opțiune pentru mine. Poate pentru faptul că sunt un leu? 🙂
Glumesc, dar în cei peste 25 de ani de aventuri ca antreprenor am avut ocazia să întâlnesc o mulțime de oameni din diferite domenii și cu diferite niveluri de pregătire. Ca pasionat de psihologie comportamentală și fin observator, am ajuns la concluzia că nu sunt prea multe motivele pentru care oamenii ajung să renunțe la un lucru sau un proiect pentru care, inițial, manifestă entuziasm.
Ca trainer și consultant mi-am oferit sfaturile și strategiile la nenumărați prieteni, clienți și studenți. Pentru unii au fost binevenite și au funcționat, pentru alții, din varii motive, nu.
Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor mai tineri care simt că au probleme cu afacerile lor online, voi enumera mai jos, cinci dintre cele mai frecvente motive pentru care oamenii ajung să renunțe la un vis sau la o afacere online demarată cu entuziasm și, ce anume ar putea să facă pentru a depăși momentul.
Iată care sunt acestea:
Foarte mulți oameni au spus că au renunțat, sau le vine să renunțe la creșterea și dezvoltarea afacerii online „pentru că simt că nu pot ține pasul cu tot ceea ce se întâmplă în lumea tehnologiei”. Ei bine, aici am o veste bună pentru tine: nu mai trebuie să te gândești la asta!
Ideea de bază aici este să știi cu claritate ce obiectiv îți dorești cu afacerea ta online, pentru ca în funcție de acesta să-ți achiziționezi doar acele instrumente de care ai nevoie, cât mai intuitive, eficiente și ușor de folosit. Nu te ingrijora prea mult de ideea că trebuie să faci totul pentru a obține ultimul software de productivitate. Adu-ți aminte că „ceea ce nu este defect probabil că nu are nevoie de o reparație”. Așa încât poți sta liniștit pentru că exisă acum instrumente all-in-one, precum ClickFunnels care îți permite să îți derulezi și să îți maximizezi profitul unei afaceri online, de la zero, fără nici o cunoștință de programare sau webdesign.
Multă lume cumpără diferite instrumente și servicii de pe Internet la recomandarea unui prieten sau, mai grav, a unui „expert în digital” fără a face o minimă verificare a performanțelor, rezultatelor și fără să știe, cu adevărat, cu ce-i poate ajuta toate acestea afacerea. Acest lucru conduce mai mereu la o rentabilitate redusă a investițiilor făcute, însoțite evident de stări de frustrare și dezamăgire. Aceste stări reprezintă, de asemenea, cauze ale renunțării la ceva important pentru tine. O afacere pornită și online din dorința de a veni în spijinul unor consumatori dar și a câștiga și tu, un profit. Este un clișeu trist, dar, din păcate, adevărat!
Din acest motiv am ales să aduc în România, ClickFunnels. Pentru că este un instrument, un software, care are înglobate toate instrumentele și funcțiile de care un antreprenor are nevoie pentru a-și crește și dezvolta afacerea online. Mai mult decât atât, ClickFunnels este un instrument care îți aduce economii însemnate atât la bugetul financiar cât și cel de timp!
Orice consultant în domeniu îți va spune că dezvoltarea unei afaceri online necesită, în mod obligatoriu, cel puțin 3 instrumente: unul pentru găzduirea website-ului (plaformă de hosting sau server web), altul pentru construirea și editarea paginilor de website (website builder landing, page builder) și un instrument pentru colectarea adreselor de email și comunicarea automatizată cu abonații prin newsletter (autoresponder). Iar pentru fiecare trebuie să plătești!
Bineînțeles, pe lângă acestea 3 instrumente obligatorii, pentru a construi un website atractiv, care să și vândă, mai e nevoie de o temă, de diverse plugginuri (pentru optimizare SEO, pentru redimensionare imagini, pentru efectuarea de analize statistice etc).
Imaginează-ți acum că poți beneficia de toate aceste instrumente necesare, tot ce aveți într-un singur loc, pentru o investiție scăzută, lucru care îți permite să fii mult mai inteligent cu resursele tale financiare, dar și de timp. Spun și de timp pentru că simplu fapt că doar timpul alocat acțiunii de a te loga la ClickFunnels, se dublează atunci când ai nevoie să accesezi platforme diferite!
Aproape în fiecare nișă, există un website ce aparține unui brand mare care „face legile” în acea piață. Am întâlnit o mulțime de antreprenori care își pierd speranța în dezvoltarea unei afaceri online (pe care o încep cu optimism), pentru că se lasă consumați de gândul că nu pot ajunge niciodată precum liderul de piață. Pe această convingere nocivă, de-a lungul timpului se dezvoltă o stare de frustrare, se iau decizii greșite și totul începe să se prăbușească.
Există o alternativă la asta, știi, nu-i așa?
În primul rând, pentru a crea o afacere de succes nu trebuie să încerci întotdeauna să ucizi „balaurul” din industria ta. Să îi iei locul de lider este un lucru grozav, dar dacă nu îl poți scoate din competiție caută să fii acolo doar pentru a juca și a te diferenția cu ceva care să conteze pentru cumpărător. Internetul este un loc uriaș cu o piață globală și există o suficient de mult spațiu atât pentru întreprinzătorii mari cât și pentru cei mici.
De exemplu, nu sunt – și niciodată nu am pretins că sunt – „balaurul” din industria de consultanță strategică de marketing online, dar apar asta nu mă sperie. Caut să-mi servesc clienții în cel mai ridicat nivel și, mai ales, încerc să construiesc relații autentice și valoroase cu persoanele care îmi acordă încrederea de a apela la ajutorul meu. Prin acest mod de abordare „în slujba clientului” generez venituri care îmi permit să trăiesc un stil de viață cu care mă simt destul de confortabil.
Reține acest aspect: în lumea afacerilor va exista mereu competiție, iar tu, ca dezvoltator al unei afacere noi trebuie să joci inteligent și să muncești din greu. Și să ții cont mereu de „rețeta” dată de Peter Drucker…
„Pentru succesul oricărei afaceri este nevoie doar de două ingrediente: marketing și creativitate!”
Inabilitatea de a oferi unei afaceri focus și creativitatea necesare etapei de demarare este unul din lucrurile care îi pune deseori în dificultate pe antreprenori. Angajându-se în efectuarea mai multor sarcini diferite ei sfârșesc prin a se extenua și, într-un final a amâna sau renunța. Pentru că mintea devine supraîncărcată. Mereu am spus și o voi repeta: Munca are prostul obicei de a se multiplica și extinde în tot timpul care îi este alocat. Repetăm până la perfecționare lucruri pe care n-ar trebui să le facem deloc. Și tot Peter Drucker spune că “nu există nimic mai inutil decât să fii eficient în lucruri care nu ar trebui făcute deloc”.
Iar Earl Miller, profesor și cercetător la MIT, a explicat într-un interviu pentru Forbes de ce „multitasking-ul ruinează productivitatea, provoacă greșeli și împiedică gândirea creativă”; pentru că, „creierul nostru nu e bun la așa ceva, oricât de buni ne-am crede noi.”
Legat de gestionarea eficientă a timpului, am învățat cândva un lucru foarte important… și-anume, că o forță universală cum este timpul, literalmente, nu o poți gestiona, în schimb, îți poți gestiona activitățile. Planifică și gestionează-ți activitățile în toate rolurile pe care le ai de jucat în viață într-un mod corespunzător. Și lucrurile vor merge mult mai bine pentru tine. Cred că ar fi mult mai sigur să îți spui că este timpul să-ți faci un program ordonat. Iar dacă acum credezi că ești foarte ocupat, recomandarea mea este să-ți concentrezi atenția, cel puțin o oră pe zi, lucrând DOAR LA afacerea ta.
Deseori sunt întreabat cum pot să îmi derulez afacerea și, în același timp, să mențin o armonie în viața personală, iar eu întotdeauna răspund astfel: „Sunt 100% prezent atunci când mă ocup de afacere și la fel, mă dedic tot 100% când e vorba de alte lucruri. Fără jumătăți de măsură – trăiește mereu complet în momentul în care te afli fizic.„
Le întâlnesc mereu în toate ariile vieții și, de câte ori le întâlnesc îmi sfâșie inima de durere. Pentru că adeseori oamenii par să traiască într-o bulă plină de vise și speranțe. A nu se înțelege de aici că nu e bine să visezi și să speri. Până la urmă, speranța moare ultima, nu-i așa?
Dar a avea prezumții idealiste despre ceea ce se va întampla în viața ta îți poate face mai mult rău decât bine. De ce? Pentru ca așteptările tale îți va determina realitatea. Daca nu crezi că vei reuși, nu o vei face, iar știința a demonstrat lucrul acesta clar!
Unii antreprenori își pun inima și sufletul în proiectele pe care demarează și trec la un mod implementare cu așteptările unui jucător la ruletă care speră să prindă jackpot-ul din prima încercare. Când rezultatele obținute după o anumită perioadă nu sunt „stelare” (suntem abia la începutul dezvoltării unei afaceri online, da!) sunt dezamăgiți, își pierd focusul și constată că lucrurile încep să meargă din ce în ce mai prost. O parte dintre ei însă, reușesc să se ridice din depresie și nu le mai este frică că „s-ar putea frige” din nou. Acest lucru se datorează modului de a gândi sau a unui mindset corect (setare mentală) în a reuși să ai succes cu afacerea on-line.
Așa că, trebuie să ai mare grijă la modul cum gândești și la felul realist cum îți setezi așteptările, pentru că unele așteptări nerealiste îți pot face viața foarte dificilă. Pentru a evolua și a crește, atât personal cât și profesional, este important să identifici care sunt acum acele așteptări nerealiste pe care le ai și care te țin pe loc.
Mie, îmi place mereu să spun că atunci când lucrurile nu merg așa cu au fost planificate, nu înseamnă că am avut un eșec ci că am obținut un rezultat nedorit. De ce? Probabil, pentru că nu am făcut ceva cum trebuie sau am omis ceva. Nu spun nici că faptul îmi aduce un regres și nici nu-mi spun că sunt un prost sau că situația este lipsită de orice speranță. Pentru mine, un rezultat nedorit înseamnă doar că există anumite părți din ceea ce am făcut ce nu au fost testate suficient sau au nevoie de ajustări.
Îmi aduc aminte, că în urmă cu vreo șapte ani, când trebuia să fac slalom și să navighez ca Aladin prin 101 platforme, soft-uri și pluggin-uri pentru a-mi dezvolta o afacere online, cum ar fi dacă spiritul lămpii fermecate mi-ar fi îndeplinit acea SINGURĂ dorință… de a-mi pune la dispoziție un sistem automatizat care să îmi permită să-mi gestionez întreaga afacere online dintr-un singur loc. Cu doar câteva click-uri. Fără a fi nevoit să apelez la programatori, la web-designeri…
Nu știu cum sună asta pentru tine, dar pentru mine, da… era un VIS! Adică, cât de interesant ar fi fost ca acest vis să mi se împlinească…
Ce nu știam însă la acel moment era faptul că, acel vis, acea idee mai apăruse deja în mintea altcuiva de peste ocean. Era un tânăr antreprenor american, mai tânăr decât mine, care cu ajutorul unei mici echipe, au reușit să creeze ACEL instrument – software all-in-one pe care și-l dorește orice antreprenor sau marketer online.
Eu a mai trebuit să mă chinui încă câtiva ani și să visez la ziua când voi găsi lampa fermecată a lui Aladin pentru a-i cere Duhului să-mi îndeplinească acea SINGURĂ dorință: un sistem automatizat sau un software care să îmi permită să-mi gestionez întreaga afacere online dintr-un singur loc. Dar crede-mă, era mai mult decât o dorință… era o convigere în care credeam cu toată tăria!
De-atunci, îmi desfășor întreaga afacere DOAR de pe un singur software, ClickFunnels! Iar ca mine sunt alte mii de antreprenori din toată lumea (peste 70.000 la ultima statistică anunțată!)
Cu ce mi-aș dori să rămâi din tot ce ți-am povestit până acum??
Că în afaceri, ca și în viață, nu este vorba de câte rezultate nedorite obții. Sau, mă rog, de câte ori nu-ți iese, sau eșuezi. Este vorba despre a te concentra pe a găsi soluții care să te ajute să depășești momentul printr-o analiză realistă și să te determine să mergi mai departe fără să renunți. Cel mai important lucru este să nu renunți. Pentru că eșecul, ca și succesul, nu sunt altceva decât rezultate! Iar pentru minte este doar o chestiune de percepție și acceptare.
Succesul în lume este pentru cei care perseverează.
Să renunți este ușor, iar când renunțarea devine o obișnuită, veți vedea că acest lucru se petrece în toate aspectele vieții. Am convingerea că nu vrei să te îndrepți într-o zonă ca asta. Pentru că viața este plină de oportunități și, dacă vei munci din greu dar într-un mod destul de inteligent, vei ajunge să obții mereu, în cele din urmă, tot ceea ce îți dorești.
Crede-mă, că știu asta. Din acest motiv am și scris acest articol. Pentru tine!
Ghid Complet: Cum să Devii Creator de Conținut Digital
Totul despre VideoExpress.ai: Un Tool Complet de Creare Video
Bazele AI: 99% din utilizatorii ChatGPT NU ȘTIU asta…
Ghidul Complet al Modelelor ChatGPT: Tot ce Trebuie să Știi în 2025
Ghid de Marketing pentru Sărbători publicat de TikTok