Ideea acestui articol mi-a venit CHIAR in ziua de 1 Martie. În urma unei polemici amicale cu o… femeie!…
Mai exact, de la un dialog ce pornea de la condiția femeii în societatea de astăzi. Și, bineînțeles, manifestarea egalității în drepturi cu bărbatul în ce privește zona de afaceri.
Dragul meu cititor, ce vei citi în continuare, sunt lucruri care, cu siguranță nu sunt noi pentru tine și nu le-ai auzit pentru prima dată. DAR, nu te opri aici din citit, pentru că am 100% convingerea că o să-ți folosească, cel puțin ca informație …
Deci, lăsând la o parte modul cum se văd femeile si cum sunt ele in realitate, mie, cel puțin, mi-a plăcut mereu să fiu sincer cu mine și sa dau Cezarului ce-i al Cezarului.
Ce vreau să spun cu asta?
Că dacă e să privim femeia ca pe un diamant, trebuie să ne bucurăm in permanență de strălucirea ei în ansamblu. Dar, să și constientizăm faptul că frumusețea femeii (la fel ca si în cazul diamantului) este dată de strălucirea unică și aparte a multitudinilor de fațete și stări, pe care le are.
Legat de acest subiect, marele William Shakespeare spunea că: „femeia este o mâncare pentru zei, gătită de diavoli” iar pentru Emil Cioran, femeia era „o muzică rătăcită în carne„!
Iar acestea sunt doar doua din multitudinea de definiții și cuvinte care sau scris și dedicat femeii. Și câte altele probabil încă se vor mai scrie….
Nu mă pot opri să mai afirm că personal, cred că este mult mai greu să definești o femeie și, că este mult mai ușor să o admiri, să o susții, să o iubești și să o încurajezi, în tot ceea ce face.
În cei 45 de ani de viață, am avut ocazia sa cunosc foarte multe femei, să discut cu mult mai multe și, în același timp, să citesc poveștile de succes ale multor femei. Ca atare, spune cu mâna pe inimă, că niciodată, dar, chiar niciodată, nu poți spune că știi totul, sau că ai văzut totul la o femeie. Pentru a o defini și ai pune o etichetă!
Și-acum, că mi-am expus punctul de vedere, mai am o afirmație de făcut…
Pentru că DA, iubesc femeia (și femeile)! Nu doar pentru că sunt mult mai puternice decât noi bărbații… Dar și pentru că femeia, ca și „subiect” reprezintă totuși o delicatesă. Care te surprinde (și te cuprinde)🤗 atunci când te astepți cel mai puțin.
Și-n tot acest timp, te gândești… Doamne, poate că EA… știe mai mult?! 😉
Natura femeii este greu de înțeles, greu de stăpânit, greu de aflat și, mai ales … greu de descris. Iar acest contrast, aparent năucitor, îl regăsești și mai accentuat la femeile care, cu fragilitatea și sensibilitatea lor, „își bagă nasul și în afaceri”. O lume dura, rezervata aparent doar bărbaților!
Mai mult decât atât, o fac cu o grație și un talent care le conduc la rezultate și succes!
Și-atunci, când ai prilejul să vorbești cu ele, constați un fafp de-a dreptul uimitor…
Anume, faptul că DOAR unele decizii (eu le numesc sănătoase, pentru că așa cred!) au menirea să conducă la rezultate și succes. Mai ales dacă sunt însoțite de un zâmbet cald, o voce suavă, însă, fermă!
Zambete, caldura, afectiune, iubire, sunt simple „accesorii” din farmecul personal al oricare femei; si cea de acasa care ingrijeste cu blandete copilul, isi iubeste si isi respecta sotul, dar si cea care poate transforma un start-up intr-o corporatie de talie mondiala.
O femeie de afaceri puternica este, ca si barbatul, o fiinta umana, prin urmare, logic ar fi sa spunem ca orice fiinta umana este o fiinta puternica, doar ca uneori rabdarea, si sensibilitatea feminina bate „muschiul” si logica barbatului.
Pentru că … prin intermediul acestui articol vreau sa aduc un elogiu si o dovada de respect absolut si neconditionat FEMEII cu ocazia zilei de 8 Martie, si …
… pentru ca am avut prilejul cu diverse ocazii sa cunosc personal mai multe femei care au reusit in viata uneori in domenii sau zone in care nu li se dadea nici o sansa sau sa ajunga uneori in functii atribuite doar barbatilor;
… pentru ca doresc tuturor femeilor care vor citi acest articol sa caute inspiratie in exemplele de mai jos – toate din Romania anului 2014 – si sa aiba incredere in farmecul si puterea cu care au fost inzestrate, am ales sa prezint doar 10 femei de succes cu care, personal, sunt mandru ca sunt contemporan, care ma inspira si imi gadila orgoliul creativ!
Fara a avea intentia de a se dori un top, am gandit aceasta lista ca un model de femei-mentor de la care oricine lasa un pic orgoliul mai la o parte, are cate ceva de invatat. Pot fi considerate si modele de leadership? Cu siguranta, DA!
Amalia este o femeie de la care personal am invatat foarte multe, cu mult inainte de a o intalni( am mai povestis despre asta, aici) . Cunoscuta ca senior business consultant, cu ample competente în business coaching si public speaking, cu peste 16 ani de experienta în leadership si nenumarate specializari în outsourcing si insourcing, în industriile Telecom si IT&C, Amalia Sterescu este speaker permanent la Business Days, fiind membra a European Professional Women Network si a International Association of Outsourcing Professionals.
Pentru cei care au participat macar o data la conferintele ei, Amalia Sterescu este mult mai mult decât atât: e un profesionist vizionar, care si-a transformat pasiunea si experienta în misiune – aceea de a forma personalitati puternice, de a lustrui talente si a desavârsi echipe, de a construi strategii si de a identifica oportunitati, chiar si pe‚ marile învolburate’.
Experienta internationala în tari precum India si China, implementarea a 5 start-up-uri intraprenoriale, din care doua în afara granitelor tarii, coordonarea unor echipe cu peste 200 de angajati si multele provocari cu care s-a confruntat în cei 16 ani de experinta au învatat-o ca pentru o cariera de succes e importanta atât fundatia solida, formata din caracter si valori, cât si munca si investitia constanta în dezvoltare personala.
Ca sotie si mama a trei baieti mici a învatat ca niciodata nu esti deplin pregatit, ca mereu este loc pentru perfectionare, dar ca cel mai important e sa fii un model, un reper pentru cei din jur. De aceea, simbolul pe care l-a ales pentru identitatea vizuala este un far, iar motto-ul ei este: “View. Vision. My Mission”
Motto ei este: „Were I a Roman Catholic, perhaps I should on this occasion vow to build a chapel to some saint, but as I am not, if I were to vow at all, it should be to build a light-house.” – Benjamin Franklin.
La una din editiile Business Day’s unde am intalnit-o mi-a explicat si de ce si-a ales acest motto: „ Pentru ca acum mult timp am decis sa”nu fiu copacul la umbra caruia nu creste nimic – mi-am dorit sa pot sa-i inspir pe altii cu experienta mea, sa-i pot ghida in timp de furtuna sau pe mari linistite – asemenea unui far„.
Veronica De Dragan este o persoana foarte discreta. Locuieste în Spania, la Palma de Mallorca, departe de ochii presei. Îsi creste linistita cei trei baieti si conduce un grup de 100 de firme, împrastiate peste tot în Europa. Afacerile totale ale acestora au ajuns la un miliard de euro, anul trecut.
Majoritatea companiilor au acelasi actionariat de la constituire, iar obiectul principal de activitate este comercializarea si distributia de Gaz Petrol Lichefiat (GPL). De altfel, compania Butan Gas este si cea mai vizibila în România. „Suntem prezenti si în alte domenii de activitate, cum ar fi energia alternativa, imobiliar, tipografie, educatie, mass-media sau cultura (Fundatia Dragan, tipografia Fed Print, Fundatia General Stefan Gusa, editura Nagard, radioul Nova FM, cotidienele locale Renasterea Banteana si Redesteptarea, televiziunea Ten TV, Universitatea Europeana Dragan, clinica medicala Veroniki Life si galeria de arta Veroniki Art, dar si Universitatea Europeana Dragan de la Lugoj). În 2010, Grupul a avut o cifra de afaceri de aproximativ 1 miliard de euro“, a declarat pentru „Forbes România“ Veronica Gusa de Dragan.
Desi contextul economic este dificil în toate tarile unde activeaza companiile sale, Veronica Gusa de Dragan nu a luat însa niciodata în calcul posibilitatea de a vinde. Filozofia grupului, explica tânara antreprenoare, a fost întotdeauna aceea de dezvoltare. „Noi nu vindem, de obicei cumparam si suntem cunoscuti pentru acest lucru. Tocmai de aceea nu am avut niciodata oferte concrete, si chiar daca ar exista, nu ne intereseaza“, a precizat aceasta.
Camelia detine retailerul Class Mob si brandul de mobila Class Living, centrat recent mai mult pe servicii de design de lux pentru interioare. De asemenea, ea mai detine Piata de Gros, achizitionata în 2010, dar si o ferma de vaci în judetul Bihor si o unitate care produce sucuri de detoxifiere din fructe si legume.
„Când vizualizez un business, de cele mai multe ori e instinctiv, e dictat de intuitia mea”, spune antreprenoarea, care a investit în productia de sucuri de detoxifiere aproximativ 70.000 de euro si mai are în vedere înca 150 000 euro pentru zona de masini si distributie. „Tot ce tine de viata sanatoasa si de servicii «door to door» e un business de viitor”, sustine Sucu.
Camelia Sucu este femeia care defineste succesul în directa legatura cu influenta, cu impactul pe care îl are în comunitatea din care face parte. „A fi influent cred ca înseamna în primul rând a produce schimbari în bine, a inspira, a crea, a genera valoare. Influenta este expresia laturii sociale a succesului, care trebuie împartatit si nu trait individual.“
Eu admir si apreciez faptul ca femeia de succes, Camelia Sucu si-a propus sa fie un «porte-bonheur» pentru altii, pentru a înapoia o parte din reusita personala.
Fundatia Camelia Sucu, în curs de înfiintare, va încuraja creativitatea si spiritul antreprenorial autohton, se va ocupa de pastrarea si promovarea traditiilor românesti si a tinerilor.
„Îmi doresc sa fac multe lucruri frumoase, pot parea nerabdatoare si da, e nevoie sa învat ca trebuie câteodata sa alerg si mai încet. Dar sunt optimisti si o sa vorbesc mereu cu pasiune despre ce se poate face în tara. Altfel nu as putea influenta oamenii din jur.”
Intr-un interviu spumos din 2013 pe care il puteti citi aici, femeia alintata cu epitete precum Doamna de Fier, Regina Vinutilor, Imparateasa Mezelurilor, si care afirma ca „am investit în 34 de ani de munca: vreo 70.000.000 de euro!”, povesteste cum „Am dormit în Gara de Nord si am umblat cu pungi din plastic în ghete, mai ales iarna cand era zloata„.
Ce imi place la Luchi este modul transant in care spune lucrurilor pe nume si modul cum le abordeaza. Un punct de vedere asemanator l-am intalnit si la Florentin Banu (parintele napolitanelor Joe)!
„Criza este un nou mod de a face afaceri. Economicul trebuie sa determine politicul, pacat ca atât la noi, cât si în întreaga Europa e tocmai invers. Din acest motiv nu merge treaba asa cum ar trebui. E greu sa uniformizezi totul sub titulatura de Uniunea Europeana. Fiecare regiune are particularitatile ei…. În fine, eu cred ca uniunea de state e tot un fel de comunism.„
Pentru tineri are mereu un indemn special: „Si iubeasca munca, sa creada în visul lor si sa reziste când trec la fapte! si sa nu se astepte la rezultate imediate.”
Este membru Fondator al Fundatiei Alternative si al Asociatie de Resurse Umane din Oradea, Membru al European Professional Women Network, Vicepresedinte al Federatiei Patronilor din judetul Bihor, Membru al Comisiei Locale de Dialog pentru Educatie si Învatamânt.
Am avut fericita ocazie sa o cunosc pe Sorina in mai, 2013 la Bucuresti, la Leadership Summit si pot spune cu mana pe inima ca este un trainer prin vocatie si aduce, din exterior, implicarea unui consultant intern pentru persoanele si clientii cu care împartaseste valori comune: raspundere, implicare, autenticitate si performanta.
Energia cu care se implica în programele de dezvoltare si consolidare a echipelor , desi femeie, se transfera asupra indivizilor si are efecte vizibile la nivelul întregii companii.
Ca femeie de afaceri a integrat viziunea sa asupra sectorului de resurse umane, HR-ului în strategiile dezvoltate, in contractele negociate si echipele construite. Sorina crede în puterea oamenilor din resurse umane de a face performanta si de a fi parteneri strategici relevanti si este una dintre femeile de succes pe care sunt fericit ca am intalnit-o.
Motto-ul dupa care isi ghideaa viata si care ii si apartine este: „Fii tu însuti, nu încerca sa fii cea mai reusita copie a modelului tau în viata! ”
Fiica actritei Irina Dall si casatorita cu un sculptor restaurator, Dorin Danila, Ariadna Avram este biochimist, si a ajuns la aceasta suma cu firma proprie de distributie si echipamente de diagnostic pentru laboratoare. Infiintata, în urma cu 15 ani Compania Top Diagnostics îi aduce si azi banii necesari pentru a pastra vie istoria unei familii fascinante si pentru a pune în valoare diverse proiecte culturale.
Top Diagnostics a pornit cu doar patru angajati. În scurt timp, a câstigat contractul pentru activitatea de logistica a multinationalei Roche Diagnostics, Ariadna ramanand la conducerea companiei.
Iubitoare de cultura si arta, ea cumparat cladirea fostei ambasade a Malaeziei, construita în 1910 în stil neo-românesc, pe care a transformat-o într-un muzeu dedicat bunicului sau, baronul George Lowendal, cunoscut pictor si scenograf iar in 2006.
In anul 2011, a intrat ca actionar majoritar în actionariatul firmei Personal Genetics, cea mai mare investitie privata din România în domeniul citogeneticii si biologiei moleculare.
Doina Cepalis a început sa produca la uzina din Pascani, unde initial se faceau produse din in si cânepa, centuri de siguranta si scaune auto pentru copii. Cu utilajele frantuzesti si în sistem lohn cu Team Tex, Te-Rox Prod a ajuns, în 2007, la o cifra de afaceri de 230.000 de euro, dar în numai cinci ani, în 2012, încasarile au urcat ametitor la circa 25 de milioane de euro, iar Doina Cepalis a renuntat la lohn.
Doina Cepalis este licentiata din 1983 ca economist, specializarea finante – contabilitate, la Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi. Dupa terminarea studiilor, Doina Cepalis a fost contabil la doua firme.
Dupa Revolutie, când avea 29 de ani, Doina Cepalis a participat la înfiintarea a patru societati pe actiuni: Moldova SA, Siretul SA, Casa Romascana SA si Favorit SA, toate desprinse din Întreprinderea Comerciala de Stat Marfuri Alimentare si Alimentatie Publica Roman. Doina Cepalis a fost director economic, iar apoi director general si administrator pâna în 2000 la S.C. Moldova SA.
Un prag important pentru Doina Cepalis a fost în 2000, când a cumparat o fabrica de in din Pascani cu 600 de angajati si o tehnologie din anii ’50.
Sase ani mai târziu, odata cu intrarea chinezilor pe piata europeant a textilelor, fabrica a dat faliment, iar Doina Cepalis s-a vazut nevoita sa se „redefineasca”. Cu un capital de plecare de 10.000 de euro, a construit compania Te-Rox Prod, care a început sa functioneze în aprilie 2007. Gasise o nisa compatibila cu fabrica de la Pascani si a început sa produca scaune de masini pentru francezii de la Team Tex din Franta. La început lucra în lohn, dar din 2008 Doina Cepalis a renuntat si a început sa fabrice în nume propriu huse si centuri de siguranta pentru fabricarea de scaune auto pentru copii. Cifra de afaceri a crescut de la 230.000 de euro în 2007 la 20 de milioane de euro în 2010.
„Am luptat cinci ani si am reusit. Am reusit de frica. Mi-era frica sa nu pierd tot, de umilintele pe care trebuie sa le suporti daca pierzi. Nu am cedat niciun moment, am stat câte 14 ore în fabrica si mergeam direct de acolo la întâlniri în Paris, New York si chiar Japonia.”
„Ca femeie antreprenor, trebuie sa schimbi preconceptii si sa faci multa munca de convingere. Eu nici nu sunt într-un domeniu feminin si nici nu sunt în Bucuresti, asa ca fac eforturi mari sa ramân în zona feminitatii. E greu sa te impui, dar am reusit cumva„, sustine femeia Doina Cepalis
La începutul anilor 90, fiind profesor de tehnologie la un liceu de stat, Simona s-a simtit foarte limitata de posibilitatile acordate de sistemului de învatamânt românesc, astfel a decis sa calatoreasca în lume pentru a însusi modalitati noi si eficiente de predare din strainatate.
Azi, cu douazeci de ani mai târziu, scoala pe care a fondat-o, Transylvania College – Scoala Internationala Cambridge in Cluj (pe care o recomand fiecarui parinte sau dascal sa o viziteze macar o singura data), a devenit singura scoala din Transilvania care este acreditata pentru a preda atât Curriculumul National Românesc cât si cel International Cambridge si a fost aleasa de catre Ministerul Educatiei pentru a deveni scoala pilot pentru reforma educationala.
Recunoscând importanta pe care educatia o aduce în viata comunitatii si a societatii în care traim, Simona si-a facut un tel în viata din aceasta, cercetând în mod continuu posibilitati de optimizare a sistemelor educationale contemporane românesti.
Simona Baciu nu este numai un bun manager si un vizionar, ea este un om care stie sa daruiasca celor din jurul sau timpul si cunostintele sale, prin implicarea în diverse proiecte, prin participarea activa la conferinte si seminarii, devenind astfel un lider de opinie pozitiva pentru schimbare.
Simona Baciu impreuna cu sotul ei, Dr. Dan Baciu sunt initiatorii si fondatorii Fundatiei Copii Fericiti, sub umbrela careia au fost lansate Gradinita Happy Kids si Scoala Internationala Cluj, reunite din septembrie 2012 sub numele Transylvania College, The Cambridge International School in Cluj.
Tot femeia, Simona Baciu este presedinte al Fundatiei Copii Fericiti si membra a bordului Scolii Internationale Cluj. Determinarea si talentul ei organizational au rezultat in realizarea unui mediu unic, de excelenta in educatia romaneasca, reusita confirmata prin acordarea, in 2009, a distinctiei “Scoala Anului in Romania”, din partea Fundatiei Dinu Patriciu.
Misiunea fondatorilor Transylvania College, prin vocea Simonei Baciu este „de a oferi elevilor posibilitatea de a invata intr-un sistem modern de educatie bazat pe performanta.„
Mihaela, pe care de asemeni am avut ocazia sa o cunosc in cadrul ediliilor Business Days, a creat prima revista on-line româneasca despre comunicarea nonverbala, „Nonverbal.ro Magazine”. Din 2002, conduce propria companie, „Acta Nonverbal”, oferind servicii de consultanta în comunicare (verbala si nonverbala).
Activitatea de antreprenor si-a început-o acum zece ani. Ceea ce a marcat-o – si a transformat-o – pe parcurs este contactul direct cu mediul de afaceri. Considera ca a atins un nivel înalt în domeniu, dar si ca mai are foarte multe de învatat de la cei din jur. De aceea, priveste cu mare atentie la persoanele care au reusit si care au un anumit statut în business, si se ghideaza dupa principiile lor.
Mihaela este partener si in proiectul Business Coach, specializat in programe de dezvoltare organizationala si a resurselor umane. Business Coach ofera servicii de consultanta (coaching, auditul culturii organizationale), programe de dezvoltare profesionala, teambuilding, scoli de vara si programme customizate.
Din 2006 se ocupa de proiectul www.euroconcurs.ro, unde pregateste romanii care vor sa lucreze in institutii europene, realizand un program de training specializat pe cele 8 competente profesionale cerute de UE si sustine sesiuni de coaching pentru pregatirea motivatiei si a interviului de recrutare/ selectie finala.
Este pasionata de voluntariat si activeaza in doua ONG-uri: in Junior Chamber International Romania (unde a detinut functia de Presedinte National pentru anul 2011) si SOS Satele Copiilor.
Mostenind pasiunea pentru domeniul medical de la parintii sai, Rucsandra a studiat medicina atat in tara, cat si in strainatate. Dupa 4 ani de studiu intens asupra texturii produselor cosmetice, a lansat gama de produse Ivatherm, fiind singurul brand in componenta caruia putem gasi apa termala de la Herculane, izvorata in cea mai veche statiune termala din Europa. Cand s-a lansat pe piata din Romania, se batea cu 2-3 jucatori internationali. Odata cu cresterea pretentiilor romancelor in materie de frumusete, a inceput sa aiba mai multa competitie. La opt ani de la infiintare, Ivatherm se numara printre cei mai mari cinci producatori de dermato-cosmetice din tara, iar cremele sale ajung pe rafturile farmaciilor din Ucraina, Egipt, si mai nou, Hong Kong.
Printre studiile urmate de Rucsandra, mentionam: Facultatea de Medicina Generala, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hateganu”, Masterat in Management Medical (sectiunea Marketing Farmaceutic) – École Supérieure de Commerce de Paris, EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle, Doctorat in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti
A fost timp de sase ani director de marketing si vinzari al companiei farmaceutice Sandoz inainte de a decide sa-si lanseze propria gama de dermocosmetice. In momentul in care a simtit ca a acumulat suficienta experienta si cunostiinte, cu o echipa mica (de numai 15 oameni la inceput), Ruxandra a lansat pe piata primele sale produse. Acum, cu un numar mare de angajati, Ivatherm are o gama larga de produse in toate pietele de produse cosmetice din intreaga lume si se bucura de un mare succes.
Intr-un interviu acordat revistei Unica, fiind intrebata daca pentru ea antreprenoriatul este o optiune responsabila, de ce a facut aceasta alegere si cum il vede: ca pe o optiune sau o alternativa? – Ruxandra a raspuns:
„Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere initiala, nu este o profesie, ci doar o optiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred ca studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experientele multiple în companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferentiat, care sa aduca valoare adaugata. Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie sa gasesti clienti, o piata de desfacere, sa construiesti un branding recognoscibil, sa-l marketezi bine si, nu în ultimul rând, sa construiesti si sa conduci o echipa performanta. (…)
Când ai propria ta companie, poti sa-ti oferi mici libertati atragatoare la prima vedere. Sa te trezesti la ce ora vrei, sa faci sport în timpul orelor de birou sau sa lungesti un prânz cu o prietena pe care n-ai mai vazut-o de mult, toate par a fi un lux. Ceea ce-i diferentiaza însa pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-ti asuma responsabilitati. „Responsabilitatea este pretul maretiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea fata de banii investiti, fara de echipa pe care o angajezi si fata de timpul tau.
Succesul apartine întotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Viziunea înseamna a vedea potentialul proiectelor si al oamenilor. „Ceea ce în ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginatie“, spunea William Blake. Când oamenii sunt lipsiti de viziune, cad prada victimizarii personale si intra într-un vârtej descendent. Pretul platit însa pentru a-ti transforma viziunea în realitate este „disciplina“. Trebuie sa faci fata aspectelor dure si pragmatice ale realitatii zilnice. Disciplina uneste viziunea cu asumarea angajamentelor.
Nu în ultimul rând, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta îti da energia, entuziasmul si puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trasaturi – responsablitatea, disciplina si pasiunea – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenta asupra celorlalti. În ce ma priveste, satisfactia mea profunda nu vine din obtinerea unui rezultat anume, ci din experienta drumului parcurs.
Asa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decât hanul“. Oamenii, ideile, solutiile, fiecare etapa în drumul pe care am pornit ma motiveaza în fiecare zi si ma aduc mai aproape de visul meu de acum sapte ani: sa ofer femeilor sanatate si frumusete prin produsele pe care le creez. La fel si lucrul cu echipa mea de cercetare de aici si din Franta, pentru crearea de produse performante. Îmi place si faptul ca, prin specificul domeniului meu, am ocazia sa întâlnesc oameni interesanti, care îmi sunt modele si surse de inspiratie, fie ca e vorba de medici, farmacisti sau redactori de presa. Am învatat, în timp, sa ma bucur de frumusetea fiecarei zile, sa fiu mereu recunoscatoare pentru ceea ce am.
„Ceea ce-i diferentiaza pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-si asuma responsabilitati.“
********
Desi am ales sa fac o lista doar 10 femei, adevarate modele de succes, ele sunt mult mai multe, si singurul regret pe care il am este ca nu le-am putut trece pe toate… Pe multe dintre ele le stiti si voi, le iubiti, le admirati le invidiati ...
Sunt femei care au reusit sa inventeze, sa creeze afaceri sau sa conduca business-uri de sute de milioane sau chiar miliarde de euro. Sunt femei care sunt in fruntea unor companii a caror cifra de afaceri au un numar de multe zerouri.
Au vârste cuprinse între 27 si 77 de ani, ceea ce dovedeste ca nu este niciodata prea devreme sau prea târziu sa-ti dovedeasca talentul si priceperea în afaceri. Sunt doamne care au ajuns, înainte de a împlini 30 de ani, sa controleze bugete de milioane de euro sau sa coordoneze strategiile unei multinationale la nivel regional. Iata mai jos doar cateva exemple :
Roxana Rasu, Country Manager-ul Sephora România, Manuela Nestor, Alina Barbu, Violeta Ciurel, Irina Socol, Diana Vitan-Martinas, Alice Botnarenco, Marie Rose Mociornita, Cristina Batlan si multe, multe altele in fata carora, personal ma inchin cu profund respect, si carora profit de ocazie sa le declar un sincer,
Ghid Complet: Cum să Devii Creator de Conținut Digital
Totul despre VideoExpress.ai: Un Tool Complet de Creare Video
Bazele AI: 99% din utilizatorii ChatGPT NU ȘTIU asta…
Ghidul Complet al Modelelor ChatGPT: Tot ce Trebuie să Știi în 2025
Ghid de Marketing pentru Sărbători publicat de TikTok